بهره برداری از آزمایشگاه کشت میکروب های بی‌هوازی در کرمان

مدیر گروه میکروب و ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از بهره برداری آزمایشگاه کشت میکروب های بی هوازی با اهداف آموزشی، درمانی و پژوهشی در دانشکده پزشکی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر فرشته صفاری در این رابطه افزود: این سیستم شرایط کشت باکتری های بی هوازی و میکروآئروفیل را از طریق خروج اکسیژن و تزریق غلظت مشخصی از گازهای مورد نیاز رشد فراهم می کند.

وی ادامه داد: این سیستم که برای اولین بار است در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمان خریداری شده، هم در بخش های درمانی و هم آموزشی و پژوهشی کاربرد دارد.

مدیر گروه میکروب و ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: میکرو ارگانیزم های بی هوازی در ایجاد عفونت های مهمی نظیر آبسه های شکمی، لگنی و همچنین عفونت های پریودنتال نقش دارند و از این نظر شناسایی آنها بسیار حائز اهمیت است.

دکتر صفاری بیان کرد: اما کشت این میکرو ارگانیزم ها که در تعیین حساسیت ضد میکروبی و هدایت درمان اهمیت دارد، با روش های معمول آزمایشگاهی امکانپذیر نیست، که با این سیستم زمینه انجام این کار فراهم می شود.

وی، از آمادگی این گروه برای همکاری با متخصصان عفونی، پزشکان، دندانپزشکان و مراکز درمانی، برای ارائه خدمات در زمینه تشخیص عفونت های مشکوک به بی هوازی خبر داد.

مدیر گروه میکروب و ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از امتیازهای وجود این سیستم برای آموزش، عنوان کرد: بر اساس کوریکولوم رشته میکروب شناسی وجود این دستگاه مزیت مهمی برای گروه به حساب می آید و در آموزش دانشجویان تحصیلات تکمیلی گروه، دوره های کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین دانشجویان رشته های علوم آزمایشگاهی، پزشکی و دندان پزشکی نقش بسیار اساسی دارد.

دکتر صفاری خاطرنشان کرد: این سیستم در بخش پژوهش نیز زیرساخت پژوهشی مناسبی برای اجرای طرح های مرتبط به حساب می آید و امیدواریم که نتایج خوبی هم در زمینه درمان و هم آموزش و پژوهش حاصل شود.

دانشگاه علوم پزشکی کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha