بنیان های مالی قاچاقچیان را هدف قرار می‌ دهیم

معاون قضایی دادستان کل کشور بر شناسایی اموال قاچاقچیان و ضربه به بنیان‌های مالی آنها تاکید و تصریح کرد: باید در رسیدگی به پرونده قاچاقچیان با دقت ویژه‌ ای عمل کرد، تا اموال آنها به طور دقیق شناسایی شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ علی جمادی صبح امروز در نشست کمیته حقوقی و قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان، اظهار داشت: کرمان در مبارزه با مواد مخدر جزء استان‌ های پیشرو در سطح کشور است.

وی افزود: تعیین‌ تکلیف خودروهای سه ماه مانده در پارکینگ در دادستانی کل کشور منجر به بخشنامه ای در سال ۱۴۰۱ شد و بر اساس آن وسایل نقلیه‌ ای که از توقیف آنها بیش از سه ماه گذشته است و به هر دلیلی تعیین‌ تکلیف نشده و یا مدعی مالکیت مراجعه نکرده است، از طریق مزایده به فروش می‌ رسد و وجه آن تا تعیین‌ تکلیف نهایی در حساب امانی نگهداری شود.

معاون قضایی دادستان کل کشور، ابراز داشت: رئیس قوه قضائیه تاکید دارد: خودروهای توقیفی در پارکینگ‌ها نماند، بنابراین باید دست به دست هم دهید، تا تعیین‌ تکلیف نهایی خودروهای توقیفی انجام شود.

جمادی تصریح کرد: طولانی شدن فرآیند رسیدگی نیز در این راستا قابل پذیرش نیست و تمام اهتمام نیز در این راستا به عمل می‌ آید، لیکن خودروهایی که بیش از سه ماه توقیف شده را باید بر اساس بخشنامه دادستان کل کشور تعیین تکلیف کرد.

وی همچنین خواستار به کارگیری ضابطان و قضات صاحب‌ نظر برای تعیین‌ تکلیف خودروهای توقیفی پارکینگ مرکز استان کرمان شد، تا این مهم در فرصت سه ماهه صورت گیرد.

معاون قضایی دادستان کل کشور، با اشاره به اینکه یکسان بودن آمار پارکینگ های خودروهای توقیفی را نداشتیم، عنوان کرد: باید به‌ روزرسانی و همسان سازی آمار پارکینگ ها را داشته باشیم و مشکلی وجود ندارد، که بیش از ۲۰۰ خودرو در هر مزایده به‌ فروش رسد.

جمادی بر شناسایی اموال قاچاقچیان و ضربه به بنیان‌های های مالی آنها تاکید و خاطرنشان کرد: باید در رسیدگی به پرونده قاچاقچیان با دقت ویژه‌ ای عمل کرد، تا اموال آنها به طور دقیق شناسایی شود.

اداره کل دادگستری استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha