انجام ۳ عملیات موفق نجات توسط آتش نشانان زنجانی

معاون سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گفت: روز گذشته ۳ حادثه سقوط از طبقه هشتم، انفجار منزل مسکونی و عملیات نجات یک فرد محبوس شده زیر آوار و خاک در کانال فاضلاب شهرک صنعتی در شهر زنجان رخ داد که امدادرسانی به این حوادث با موفقیت توسط آتش نشانان زنجانی انجام شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، محسن پناهی صبح روز سه شنبه (۲ خردادماه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به حادثه انفجار منزل مسکونی منطقه اسلام آباد در روز گذشته، اظهار کرد: این حادثه که در اثر یک بی‌احتیاطی بوده که پس از اعلام حادثه، نیروهای امداد و نجات آتش‌نشانی از ایستگاه‌های ۲ و ۶ به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این انفجار موجب تخریب منازل مسکونی اطراف از قسمت شرق و غرب شده بود، بیان کرد: یکی از همسایگان در اثر این حادثه دچار جراحت شده بود که توسط اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافت.

معاون سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان، خاطر نشان کرد: نیروهای آتش‌نشانی پس از نجات مصدوم محل را پاک‌سازی کرده و نسبت به ایمن‌سازی منزل منفجر شده از خطر گاز و برق اقدام کردند.

پناهی همچنین با اشاره به سقوط یک نفر از طبقه هشتم مسکن‌های ملی به طبقه پنجم ساختمان خبر داد و گفت: این حادثه نیز ظهر روز گذشته رخ داده و در اثر آن شخص دچار شکستگی شده بود که پس از اعزام نیروها به محل نسبت به نجات مصدوم با استفاده از نردبان تازه خریداری شده اقدام شد.

وی با بیان اینکه امروز برای نخستین‌بار نردبان هیدرولیکی ۳۲ متری زنجان مورد استفاده قرار گرفت، افزود: خوشبختانه امدادرسانی برای این حادثه نیز در کمترین زمان ممکن رخ داد و به لحاظ تجهیزاتی، نیروهای آتش‌نشانی دچار مشکل نشدند.

این مسئول همچنین به حادثه دیگر روز گذشته اشاره کرد و گفت: آتش نشانان عملیات نجات یک فرد محبوس شده زیر آوار و خاک در کانال فاضلاب شهرک صنعتی نیز را در روز کاری پر حادثه خود انجام دادند که خوشبختانه فرد سالم به بیرون کشیده شد.

پناهی با بیان اینکه تجهیزات پیشرفته آتش‌نشانی زنجان موجب شد که عملیات‌ها به موقع انجام شود، افزود: خوشبختانه اخیرا زنجان به نردبان هیدرولیکی مجهز شده و از بابت امدادرسانی به ساختمان‌های بلندمرتبه مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha