ربات انباردار هوشمند ساخته شد

محققان کشورمان موفق به طراحی ربات هوشمندی شدند که محصولات انبار را جابه‌جا می‌کند.

به گزارش گروه علمی-فناوری خبرگزاری سلامت(طبنا): نفیسه زمانی مقدم کارشناس مرکز تحقیقات و رباتیک هوش مصنوعی یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا در حاشیه اینوتکس ۲۰۲۳ اظهار کرد: این شرکت در زمینه ساخت، طراحی و تولید محصولات رباتیک و هوش مصنوعی و تولید تجهیزات آموزشی برای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها فعالیت می‌کند.

وی افزود: محصولات این شرکت ربات‌های صنعتی، آموزشی و پژوهشی را شامل می‌شود. این ربات‌های صنعتی در مکان‌های مختلف مانند کارخانه‌ها و تمام صنایع کاربرد دارد.

زمانی مطرح کرد: یکی از مهم‌ترین ربات‌های صنعتی پالتایزر است که برای جابه‌جایی قطعات مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ربات تا وزن ۵۰ کیلوگرم را پشتیبانی می‌کند.

وی گفت: ربات سه درجه آزادی دلتا که در صنایع استفاده می‌شود می‌تواند قطعات کم‌وزن را با سرعت بالا جابه‌جا کند. ربات خدماتی نیز در رستوران‌ها، هتل‌ها، کافی‌شاپ‌ها و بیمارستان‌ها برای کمک به کاربران و جابه‌جایی تجهیزات کاربرد دارد.

زمانی بیان کرد: ربات انباردار یکی از محصولات جدید شرکت است که برای انبارداری و تسهیل این امر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ربات محصولات را به صورت هوشمند در انبارها جابه‌جا می‌کند و کار را برای کاربران راحت می‌کند.

نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس ۲۰۲۳ از ۱۹ اردیبهشت تا جمعه ۲۲ اردیبهشت در محل پارک فناوری پردیس در حال برگزاری است.

منبع:آنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha