لزوم هوشمندسازی توزیع مرغ در استان کرمان

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان با بیان اینکه؛ کمبود مرغ و توزیع مرغ دو اصل مهم در ایجاد بحث روانی توزیع مرغ در استان کرمان هستند؛ گفت: توزیع مرغ در استان باید هوشمند و شفاف شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ امیر حسن زاده در جلسه تنظیم بازار استان کرمان، در خصوص بازار مرغ استان گفت: شرایط کرمان از لحاظ تولید مرغ بهتر از استان‌های دیگر است؛ به گونه ای که با همکاری دستگاه های ذیربط اکنون به میانگین تولید ۱۲۰ تن در روز رسیده ایم و توزیع مرغ منجمد و شفاف‌ سازی قیمت‌ ها همچنان ادامه دارد.

وی؛ دو اصل کمبود مرغ و توزیع مرغ را ۲ اصلی و مهم ایجاد بحث روانی کمبود مرغ در استان کرمان دانست و تصریح کرد: این دو اصل باید در تنظیم بازار رعایت شوند و در صورت تخلف، برخورد جدی خواهد شد؛ همچنین توزیع مرغ در استان کرمان باید هوشمند و شفاف شود.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان؛ تاکید کرد: هر چند در بحث توزیع مرغ منجمد مشکلی نداریم؛ اما قطعه بندی مرغ فقط در مراکز مجوزدار و با نظارت کامل باید انجام شود.

حسن زاده با اشاره به کمبود نهاده ها بیان کرد: در خصوص توزیع نهاده ها باید در شورای تامین مصوبه دریافت شود، تصمیم داریم با تصویب شورای تامین، کمبود نهاده ها در استان را از طریق ذخیره استانی مرتفع کنیم.

وی بیان کرد: میزان توزیع مرغ در شهرستان های جنوبی استان نیز باید به فرمانداری ها اطلاع رسانی شود؛ تا بتوانند نحوه توزیع را پایش و رصد کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در خصوص فرم مدارس نیز گفت: لازم است؛ از همه کارگاه‌ های تولیدی استان برای فرم مدارس استفاده شود و در صورت هرگونه انحصار در تولید لباس با تولید کننده برخورد خواهد شد.

امیر حسن‌ زاده در ادامه؛ راه‌اندازی سامانه خرید اینترنتی لاستیک را مهم دانست و عنوان کرد: با این کار راه تخلفات و دلال‌ ها بسته شده است.

وی در این خصوص تصریح کرد: در پی برخی سوءاستفاده ها، برای تنظیم بازار لاستیک ورود پیدا کردیم، که اقدامات بخوبی در حال انجام است و با تخلفات در عرضه و توزیع این کالا برخورد می شود.

رئس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این در مورد بحث لاستیک در استان کرمان، گفت: به دلیل مشکلاتی که در فرآیند عرضه و فروش لاستیک در ماه های گذشته به وجود آمد و سوءاستفاده های انجام شده، طرح فروش غیرحضوری و عرضه مستقیم لاستیک توسط ستاد تنظیم بازار از اواخر سال گذشته اجرا شد.

مهدی حسینی نژاد بیان کرد: فروش لاستیک به صورت اینترنتی با قیمت مصوب انجام می شود که نسبت به سال گذشته حدود ۳۲ درصد افزایش قیمت داشته، هر چند قیمت لاستیک خارج از این شبکه عرضه، بالاتر است.

قائم مقام رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان نیز در خصوص نهاده ها و جوجه ریزی گفت: از ابتدای امسال ۹۴۹ هزار قطعه جوجه ریزی داشتیم، که این میزان در مدت مشابه سال گذشته حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه بوده و کاهش ۲۰۰ هزار قطعه ای را نشان می دهد.

مسعود محمودی مهمترین عوامل این کاهش را تاخیر در تحویل نهاده های دامی به تولیدکنندگان و افزایش قیمت جوجه یک روزه برشمرد و خاطرنشان کرد:هدف این است که میزان جوجه ریزی به بیش از ۲ میلیون قطعه برسد و تولید کنندگان تقاضای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و تخصیص بموقع نهاده ها را دارند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha