فوت ۳۲ نفر بر اثر کرونا در استان کرمان از ابتدای سالجاری

مدیر گروه مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا امروز ۳۲ مورد فوتی ناشی از کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان اتفاق افتاده که بیشتر در بین افراد بالای ۷۰ سال اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر سعید صحبتی در نشست خبری هفته سلامت، گفت: از وضعیت کرونا همین بس که روزهایی داشتیم که دغدغه همه کرونا بود؛ اما خوشبختانه الان خیلی مطرح نیست، به طوری که هیچ رنگ قرمز و نارنجی در نقشه استان نداریم و رنگ بندی یه صورت پنج شهر آبی و مابقی به رنگ زرد هستند.

وی افزود: اسفند سال گذشته هشتمین موج کرونا در کشور اتفاق افتاد که بعد از تعطیلات نوروز به کرمان هم رسید. این سویه هفتمین سویه در دنیا بود که به نظر می رسد اگر جهش دیگری اتفاق نیفتد تبدیل به یک سویه معمولی شده اما ریشه کنی آن محتمل نیست.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در تشریح تفاوت این موج با موج های قبلی کرونا تصریح کرد: تفاوت این موج با موج های قبلی در این بود که در این موج، مراجعه به بخش خصوصی با علائمی شبیه سرماخوردگی افزایش پیدا کرده و درصد بیماران بستری و منجر به فوت کم شدت بود.

دکتر سعید صحبتی بیان کرد: یک دلیل دیگر پوشش واکسیناسیون و استقبال مردم از تکمیل واکسیناسیون بوده است که مناسب بوده است.

وی عنوان کرد: بعضی افرادی که بیماری زمینه ای دارند و یا افراد سالمند و خانم های باردار احتیاط بیشتری داشته و در تکمیل واکسیناسیون خود توجه بیشتری فرمایند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، با بیان آمار افراد بستری گفت: هم اکنون ۳۷ بیمار در سطح استان به دلیل کرونا بستری بوده، که ۵ مورد آنها در آی سی یو بستری هستند.

دکتر سعید صحبتی در پاسخ به تعداد میزان مرگ و میر ناشی از کرونا گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا امروز ۳۲ مورد فوتی ناشی از کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان اتفاق افتاده که بیشتر در بین افراد بالای ۷۰ سال اتفاق افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: آخرین دستورالعمل واکسیناسیون توصیه می کند؛ که در افراد بالای ۱۲ سال نوبت اول و دوم حتما تزریق شود و افراد دارای بیماری زمینه ای و سن بالای ۶۰ سال نیز نوبت سوم را تزریق کرده که هر چهار ماه یکبار تجدید می شود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha