برگزاری هرچه باشکوه تر برنامه های دهه کرامت و روز دختر در استان کرمان

استاندار کرمان گفت: ویژه برنامه‌ های دهه کرامت و روز دختر همانند سال‌ های گذشته از سوی نهادهای مربوطه تدارک دیده شده و نامگذاری روزها صورت گرفته است و لازم است ارگان های دخیل در این امر به صورت هدفمند کار کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار در ستاد برگزاری جشن سراسری روز دختر در سالروز میلاد باسعات حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت اظهار داشت: ویژه برنامه‌ های دهه کرامت همانند سال‌ های گذشته از سوی نهادهای مربوطه تدارک دیده شده و نامگذاری روزها صورت گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری جشن روز دختر در سال جاری به شکل ویژه و پررنگ‌، افزود: سپاه، استانداری، شورای هماهنگی و دیگر ارگان‌ها برنامه‌ هایی را برای دهه کرامت و روز دختر تدارک دیده‌ اند؛ که لازم است در جلسه‌ ای مشترک، هم‌افزایی و تقسیم کاری صورت گیرد که از موازی‌ کاری جلوگیری شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه بخشی از برنامه‌ های جشن به صورت مردمی و خود جوش برگزار می‌ شود، بیان کرد: دستگاه‌ هایی از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه‌ ها و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از ارگان‌ های مورد توجه هستند؛ که باید برنامه‌ ها تفکیک و توزیع شوند تا موازی کاری صورت نگیرد و ظرفیت موجود به صورت هدفمند توزیع شود.

فداکار به اهمیت فضای مجازی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: نیمی از وقتمان را باید برای فضای مجازی بگذاریم.

وی همچنین؛ ارائه خدمات نیم بها به مناسبت روز دختر از جمله سینما، موزه و مراکز میراثی و غیره را مطرح کرد.

برگزاری هرچه باشکوه تر برنامه های دهه کرامت و روز دختر در استان کرمان

مدیر کل بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: جشن روز دختر با نگاه ایجاد نشاط در جامعه و توجه به شخصیت و هویت دختران و مادران آینده برگزار می‌ شود.

مریم السادات طباطبایی نگرش و دیدگاه اسلام به دختران را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: متاسفانه با تخریب‌ هایی نسبت به جایگاه دختران و عفت و حجب و حیا مواجه هستیم، در حالی که در کلام ائمه معصوم (ع)، بهترین اخلاق را نجابت و حیا دانسته‌ اند.

وی عنوان کرد: تربیت انسان وظیفه بزرگی است که به عهده زنان و دختران ما گذاشته شده است، دختران ما وقتی به جایگاه خودشان پی ببرند بازیچه دست دشمن نمی‌ شوند.

شایان ذکر است؛ در این نشست پیشنهادات و برنامه‌ های ویژه روز دختر از جمله ارائه خدمات به صورت نیم بها، راه‌ اندازی ایستگاه‌ های نشاط آفرین، بهره‌ گیری از ظرفیت رسانه‌ ها برای روز دختر و تولید محتوا، برگزاری جشن روز دختر، راه‌ اندازی ۶ میز حس خوب در مجموعه ورزشی سلیمی‌ کیا برای دختران، حرکات نمایشی گردان‌ های بسیج و اهدای گل به دختران، مسابقات ورزشی، کتابخوانی و فرهنگی، تجلیل از دختران نخبه، راه‌ اندازی هیات‌ های اندیشه‌ ورز در سطح نخبگان استان، راه‌ اندازی پویش ویژه دختران، بسته خدمات به دختران از اقشار مختلف مطرح شد.

استانداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha