تخصیص بخشی از هزینه بیمه تصادفات به محورهای ارتباطی

استاندار کرمان، گفت: بیمه‌ ها بخشی از هزینه کاهش تصادفات را به شرکتی اختصاص دهند، تا برای نجات جان انسان‌ ها در محورهای ارتباطی کمک کند. 

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار در آیین تجلیل از برگزیدگان بخش ایمنی حمل و نقل جاده‌ ای استان کرمان با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی تصادفات و تلفات جاده‌ ای استان، گفت: علی‌ رغم افزایش جمعیت، خودروها و ترددها، کاهش تلفات و تصادفات نشان داد؛ که می‌ توانیم کاهش تصادفات جاده‌ ای را هر ساله داشته باشیم و این آمار را همچنان ثابت نگه داریم.

وی در این مراسم که به منظور بزرگداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری برگزار شد، افزود: کاهش ۵۴ درصدی تلفات جاده‌ ای در استان کرمان، در سال ۱۴۰۲ را مدیون تلاش‌ های دستگاه‌ های اجرایی راهداری و حمل و نقل، هلال احمر، راهنمایی رانندگی و کنترل جاده‌ ها هستیم.

استاندار کرمان تصریح کرد: اتفاقات جاده‌ ای همواره وجود دارد و امیدواریم با پیگیری اعتبارات بتوانیم مشکل پروژه‌ های ناتمام جاده‌ ای را کم کنیم و همواره شاهد کاهش تصادفات جاده‌ ای در استان باشیم.

فداکار پیشنهاد داد: بیمه‌ ها بخشی از هزینه کاهش تصادفات را به شرکتی اختصاص دهند تا برای نجات جان انسان‌ ها در محورهای ارتباطی کمک کند.

وی در ادامه توضیح داد: اگر بیمه‌ ها پای کار بیایند می‌ توان مشکل حوادث و تلفات رانندگی را با سرعت بیشتری رفع کرد، ضمن آنکه این کار از ضررهای بعدی بیمه‌ ها نیز جلوگیری می‌کند.

استاندار کرمان از همکاری ایران و روسیه و اجرایی شدن کریدور شمال به جنوب کشور خبر داد و عنوان کرد: دو کشور پیگیر هستند این کریدور فعال شود.

فداکار خاطرنشان کرد: در این کریدور هر مسیری باید از کرمان عبور کند، لذا کرمان باید مرکز و پس کرانه این کار شود و این امر ظرفیت خوبی برای استان ایجاد می‌ کند.

تخصیص بخشی از هزینه بیمه تصادفات به محورهای ارتباطی

همچنین؛ در این نشست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان نیز بیان کرد: ۷۱ نقطه حادثه‌ خیز در استان وجود دارد و ۷ محور ارتباطی ما نیز دچار مشکل است و در صورتی که امسال امکانات و اعتبارات در اختیار قرار گیرد، این مشکلات رفع خواهد شد.

سید مصطفی آیت‌ اللهی موسوی، گفت: ۱۸۸ نقطه حادثه‌ خیز در استان کرمان داشتیم، که طی ۲ سال گذشته رفع شده‌ اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان، در ادامه افزود: کاهش ۵۴ درصدی تلفات جاده‌ ای استان کرمان و ۴۷ درصدی سوانح درون شهری در حالی رقم خورد؛ که امسال تردد نوروزی بیشتری نسبت به سال گذشته داشتیم.

موسوی خاطرنشان کرد: استان سیستان و بلوچستان با ۲۱ درصد، ایلام ۱۹ درصد و خوزستان ۱۸ درصد رشد داشتند، امسال استان کرمان ۱۶ تا ۱۸ درصد رشد تردد جاده‌ای داشت.

شایان ذکر است؛ در ادامه این مراسم، رانندگان، شرکت‌ ها و اصناف حمل و نقل و راهداران شهرستانی و ستادی برگزیده راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای استان با اهداء تندیس و لوح سپاس مورد تکریم قرار گرفتند و همچنین استاندار کرمان از غرفه های تولیدات و تجهیزات تخصصی در زمینه راه سازی، صنعت و معدن، و خدمات پیمانکاری پروژه های عمرانی و جاده سازی بازدید کرد.

استانداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha