۳۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان کرمان اجرا خواهد شد

استاندار کرمان گفت: به زودی ۳۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان راه‌ اندازی خواهد شد، که ظرفیت بزرگی برای اقتصاد دیجیتال استان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار در دیدار رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان از راه‌ اندازی فیبر نوری در کرمان خبر داد و افزود: این پروژه از اواخر اردیبهشت ماه شروع و حدود ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری در استان کرمان اجرا می‌ شود؛ که ظرفیت بزرگی برای اقتصاد دیجیتال خواهد بود.

وی ادامه داد: بر همین اساس، مهارت‌ افزایی در حوزه اقتصاد و آموزش شرکت‌ های خدماتی و نیروهای متخصص و کارشناس در این خصوص یک ضرورت است؛ که بدون شک با کمک دانشگاه علمی کاربردی به نتیجه بهتری خواهد رسید.

استاندار کرمان؛ با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی بر اساس مهارت‌ محوری بنا شده است، گفت: با اطلاع‌ رسانی و شناخت و معرفی ظرفیت‌ ها مطمئنا استقبال بیشتری از این مراکز خواهد شد و اثرگذاری آن را در حوزه اشتغال شاهد خواهیم بود، چون هدف این دانشگاه‌ ها آموزش مهارت است و بر پایه مهارت برنامه‌ ریزی شده است.

فداکار؛ با اشاره به پتانسیل‌ های معدنی و صنعتی در جنوب استان گفت: با وجود شرکت‌ های زیادی که در منطقه کهنوج قرار دارد و همچنین نیاز مبرم این شرکت‌ ها به نیروی انسانی ماهر، لازم است که دانشگاه علمی کاربردی در کهنوج احیا و راه‌ اندازی شود.

مسعود ایرانمنش رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان نیز در این دیدار با اشاره بر اینکه دانشگاه علمی کاربردی با هدف تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بازار کار و مهارت‌ افزایی دانشجویان تشکیل شده است، گفت: این دانشگاه مکمل دانشگاه‌ های دیگر است و رقیب هیچ دانشگاهی نیست.

وی افزود: در حال حاضر در کل کشور ۲۰۰ هزار دانشجو در حال تحصیل هستند؛ که ۷ هزار دانشجو متعلق به استان کرمان بوده که در ۱۳ مرکز مشغول به تحصیل هستند و به لحاظ تعداد دانشجو رتبه پنج کشوری قرار داریم، ضمن اینکه ۱۷ درصد نسبت به سال گذشته از لحاظ جذب دانشجو رشد داشته است.

شایان ذکر است؛ در این دیدار در خصوص مشکلات مربوط به احیای دانشگاه علمی کاربردی کهنوج برای کمک به توسعه صنایع و معادن آن منطقه، همکاری جهت افزایش مهارت‌ آموزی و تربیت نیروی انسانی ماهر در دستگاه‌ های دولتی بنا بر نیاز آنها و ... گفتگو شد.

استانداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha