فرونشست کلینیک؛ بیخ گوش چورزقی ها

عضو شورای اسلامی شهرستان طارم گفت:عضو شورای اسلامی شهرستان طارم گفت: کلینیک تازه تأسیس شهر چورزق که ۶ سال از احداث آن میگذرد متأسفانه در حال نشست و تخریب است و کسی در این خصوص پاسخگو نیست، که طبق گفته کارشناسان ساختمانی این کلینیک در حال فروریختن است که باید هرچه سریعتر جلوی فاجعه را بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان؛ جواد محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به مشکلات موجود شهر چورزق شهرستان طارم،اظهار کرد: یکی از مشکلات این شهر محدوده شهری است، باتوجه به اینکه محدودیت شهر چورزق از طرح هادی که وجود داشت حدود ۳.۵ هکتار از طرح جامع تفصیلی شهر را کم کردند که باعث بوجود آمدن مشکلات شهروندان چورزقی بخصوص در زمینه مسکن شده است که این امر باعث بالا رفتن اجاره بها در شهر شده است.

شهرداری چورزق کمبود ماشین آلات آتش نشانی و حمل زباله دارد

وی با اشاره به کمبود ماشین آلات آتش نشانی و حمل زباله در شهرداری بیان کرد: متاسفانه همچنان ماشین حمل زباله به صورت دستی انجام می‌شود و و در حال حاضر نیز فرسوده شده است و کارایی خود را از دست داده است و طی قول های داده شده فعلا ماشین حمل زباله تعلق نگرفته است.

این عضو شورا تصریح کرد: همچنین با توجه به گستردگی شهر چورزق یک عدد ماشین آتش نشانی داریم که اگر شاهد دو حادثه در شهر باشیم عملا نمیتوانیم کاری را انجام دهیم که از مشکلات اساسی شهر است.

همچنان خبری از قول مسئولین در ایجاد ناحیه صنعتی شهر جورزق نیست

محمدی همچنین با اشاره به مشکل صنعتی شهر چورزق افزود: متاسفانه چندین وقت است که مسئولین قول پیگیری این ناحیه صنعتی را داده اند و زمین احداث آن فقط مشخص شده است ولی فعلا هیچ خبری نشده است.

هیچ اقدامی در طرح مجتمع فرهنگی نماینده طارم زنجان در این شهرستان صورت نگرفته است

وی با توجه به نیاز مبرم اهالی شهر به وجود مجتمع فرهنگی گفت: طبق آمار سرشماری سال ۹۵ جمعیت این شهر ۱۷۰۰ نفر است ولی در حال حاضر جمعیت این شهرستان به ۲۳۰۰ نفر رسیده است که ایجاد مجتمع فرهنگی شهر چورزق طرح نماینده مردم زنجان طارم در مجلس بود که سال پیش قول پیگیری طرح را داده بودند ولی متأسفانه اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

عضو شورای اسلامی شهرستان طارم با اشاره به مشکل واریزی ارزش افزوده اداره مالیاتی این شهرستان گفت: اداره مالیاتی بر حسب جمعیت ارزش افزوده واریز میکند که این واریزی نیز بر حسب جمعیت سرشماری سال ۹۵ واریز میشود در حالی جمعیت به بالای ۲۳۰۰ نفر رسیده است و باعث شده است واریزی به سطح شهر خیلی کم تر باشد.

محمدی با اشاره به فرسوده شدن زیرساخت های شبکه آب شهر چورزق، اظهار کرد: کل شهر جورزق اگر در یک منطقه ای قطعی صورت گیرد باید کل شهر آب باید قطع شود.

کلینیک چورزق در حال فروریختن است

وی در ادامه با اشاره به کلینیک تازه تأسیس این شهر بیان کرد: متأسفانه زمین این کلینیک در حال نشست و تخریب است و دیوارهای آن ترک برداشته است و همچنین به دلیل نبود حصار پزشکان خانم را با مشکل مواجه کرده است.

این عضو شورا تصریح کرد: همچنین این کلینیک دارای آزمایشگاه مجهز نیست و خواستار سونوگرافی در این شهر هستیم که به دلیل نبود آزمایشگاه و سونوگرافی شهروندان را با مشکلات رفت و آمد به شهر مواجه کرده است.

محمدی با بیان اینکه رئیس شبکه بهداشت در خصوص کلینیک نامه نگاری هایی را با استان انجام داده است؛ اظهار کرد: ولی متاسفانه در این خصوص کسی پاسخگو نیست و طبق بررسی های کارشناسان کلینیک در حال فروریختن است که باید جلوی فاجعه را بگیریم.

آمبولانس های چورزق راننده و تکنسین ندارد

وی افزود: همچنین این شهر دو آمبولانس دارد، که هیچ استفاده ای نمیشود و حتی راننده نیز ندارد و تکنسین لازم ندارد که موجب مشکلات در این حوزه برای شهروندان شده است‌.

این عضو شورا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات شهرستان آببر گفت: بیمارستان آببر قرار بود در سفر وزیر بهداشت به شهرستان که قرار بود ۶۴ تختخوابی ارتقا یابد که هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است و جز مصوبات سفر در شورای اداری مطرح نشده است.

وجود ساختمان شهرداری در آببر را تائید نمی کنیم و تکذیب هم نمی کنیم

محمدی خاطرنشان کرد: متاسفانه شهر آببر و چورزق یک ساختمان شهرداری مجزا برای خودشان ندارند و هر کدام در ساختمان ادارات دیگر مستقر است.
وی در پاسخ به اظهارات خبرنگار حاضر در جلسه در خصوص ساختمان شهرداری که شهرداری شهر آببر ساختمان دارد ولی متاسفانه به ارگان دیگری تحویل داده است گفت: این مورد را تایید نمیکنیم ولی تکذیب هم نمیکنیم.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha