انجام یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار کشت قراردادی در کشور

مشاور وزیر و مدیر کل دفتر هماهنگی امور استان‌ های وزارت جهاد کشاورزی، گفت: امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار کشت قراردادی در کشور انجام شده است و یکی از سیاست های اصلی دولت در کشاورزی بحث الگوی کشت می باشد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مهندس سید مجید موسوی در آیین تودیع و معارفه روسای اسبق و جدید سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، گفت: یکی از سیاست های اصلی دولت بحث الگوی کشت می باشد.

وی افزود: در گذشته در رابطه با بحث الگوی کشت تمام بار مسئولیت بر دوش وزارت جهاد کشاورزی بوده است، ولی اکنون هم قانون گذار، هم وزارت کشور و هم وزارت نیرو، نفت و صمت در این قضیه همکاری می کنند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی، تصریح کرد: تبیین الگوی کشت در استان ها با حضور معاونت های تحقیقات و زراعت وزارت جهاد کشاورزی، در سراسر کشور صورت گرفته است؛ علی ایحال یکی از سیاست های اصلی وزارت بحث الگوی کشت است، که انتظار می رود کلیه بهره برداران، تولید کنندگان و فعالان در بخش کشاورزی با هم و در کنار هم برای رسیدن به این هدف قدم بردارند، تا شاهد اجرای یک الگوی کشت به معنای واقعی باشیم.

موسوی عنوان کرد: یکی دیگر از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی، توسعه کشت قراردادی می باشد، که در سال گذشته ۲۰۰ هزار هکتار کشت قراردادی در کشور انجام شده است، که این میزان امسال به یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار در کشور افزایش یافته است.

وی همچنین از تعیین تکلیلف اراضی کشاورزی خبر داد و خاطرنشان کرد: این سیاست نیز در سطح وزارتخانه در حال انجام است.

وزارت جهاد کشاورزی

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha