احداث نمایشگاه دائمی محصولات و صنایع دستی بانوان در پارک مشاهیر کرمان

با حضور مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان و جمعی از مسئولان، نشست هم اندیشی به منظور تصمیم گیری در خصوص نحوه عرضه محصولات بانوان کرمانی در نمایشگاه دائمی صنایع دستی پارک مشاهیر استان کرمان در محل سالن جلسات معاونت سیاسی امنیتی استانداری برگزار شد

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ در این نشست دکتر مریم السادات طباطبایی با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های زنان روستایی و عشایری جنوب کرمان در بهمن ماه ۱۴۰۱ اظهار داشت: این نمایشگاه به خوبی توانست بخشی از توانمندی های زنان روستایی و عشایری را به معرض نمایش بگذارد که باید برای فروش و عرضه این محصولات در سطح ملی و استانی و همچنین برای صادرات آنها برنامه ریزی لازم صورت پذیرد.

وی عنوان کرد: یکی از دغدغه های اصلی وجود یک نمایشگاه دائمی برای عرضه محصولات در شأن بانوان در استان می باشد.

در ادامه مجید بلند نظر مدیر صندوق کار آفرینی امید استان کرمان گفت: به عنوان یک نهاد مالی حمایت از کسب و کارهای کوچک، توانمند سازی و بازاریابی برعهده صندوق کار آفرینی امید می باشد.

وی افزود: با آسیب شناسی انجام شده تفاهم نامه همکاری با شهرداری کرمان منعقد شده که بیشترین ارزش افزوده در بحث بسته بندی ،بازار یابی و فروش است و به همین منظور در حال حاضر یک نمایشگاه دائمی برای عرضه محصولات زنان روستایی با همکاری صندوق کار آفرینی امید در محل پارک مشاهیر استان در حال برگزاری می باشد، که همت همه دستگاه های اجرایی را برای همکاری و تبلیغات می طلبد.

وی همچنین نسبت به پرداخت تسهیلات بانکی برای زنان آموزش دیده روستایی بخش کشاورزی قول مساعد داد.

در این نشست مهندس مهدی میجانی مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به تعداد ۲۳ هزار نفر بانوان بهره بردار بخش کشاورزی در جنوب استان کرمان اظهار داشت: در حوزه زنان روستایی تعداد ۲۵ صندوق با عضویت حدود ۶۳۵ نفر در جنوب استان کرمان فعال می باشد که از سال ۱۳۹۸ تا کنون مبلغ یکهزار و ۱۰۰ میلیون ریال توسط صندوق کار آفرینی امید پرداخت شده است.

مهندس میجانی با اشاره به بعد مسافت، ضرورت برگزاری نشست مشابه در جنوب استان کرمان را مطرح و پیشنهاد داد: شرایطی برای حضور بانوان جنوب کرمان فراهم تا بتوانند محصولاتشان را عرضه و همچنین شرایط برند سازی، تسهیل تا راحت تر و سریع تر نتیجه مطلوب حاصل شود.

در ادامه این نشست سایر اعضاء نظرات و پیشنهادات خود را مطرح و در پایان جلسه، شرکت کنندگان از محل نمایشگاه دائمی محصولات صنایع دستی در محل پارک مشاهیر کرمان بازدید نمودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha