انتقال بیش از ۱۸۰۰ مصدوم سوانح و حوادث به مراکز درمانی در طرح سلامت نورزی

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون از ۲هزار و ۸۷۶ تماس منجر به ماموریت توسط اورژانس زنجان،  یک هزار و ۸۶۸ نفر مصدوم سوانح و حوادث مختلف به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان منتقل شده اند.

حسن اسمخانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا) زنجان، با اشاره به اینکه طرح نوروزی از ۲۴ اسفندماه سال جاری آغاز و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ادامه دارد اظهار کرد: از ابتدای طرح تاکنون، ۸ هزار و ۶۸۷ نفر با اورژانس تماس گرفتند که ۲ هزار و ۸۷۶ تماس منجر به ماموریت شد.

وی با بیان اینکه ۶۳ پایگاه اورژانس در سطح استان در ایام نوروز آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی است، افزود: از تعداد تماس های حاصل حاصل شده با اورژانس یک هزار و ۸۶۸ مورد توسط کادر اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته ۸۹ مورد حراجی های مختلف اورژانسی و غیر اورژانسی در مراکز درمانی این استان انجام گرفته است، بیان کرد: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون یک هزار و ۵۱۵ مورد از مصدومین حوادث در سطح استان منجر به جراحی شده است.

اسمخانی با بیان اینکه تعداد مراجعین سرپایی به اورژانس بیمارستانی نیز در ایام ۷۰ هزار و ۵۶۱ نفر بوده است، اظهارکرد: همچنین در این مدت ۲۷ هزار و ۹۲۸ نفر جهت دریافت خدمات به مراکز جامع سلامت شهری و روستایی مراجعه کرده اند.

وی با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته ۳۸ نوزاد در سطح مراکز درمانی استان به دنیا آمده است خاطر نشان کرد: با این ۳۸ نفر نوزاد تعداد نوزادان به ثبت رسیده در مراکز درمانی از ابتدای طرح نوروزی تاکنون به ۵۹۵ مورد ولادت رسید.

این مسئول با اشاره به بازرسی به مراکز عمومی و تهیه توزیع مواد غذایی اظهار کرد: تاکنون ۱۱ هزار و ۶۷۷ مورد از این مراکز بازرسی به عمل آمده است که ۱۱۰ مرکز متخلف در این بازرسی ها به مراجع قضایی معرفی شده است.

اسمخانی با اشاره به استمرار نظارت بر مراکزبهداشتی و درمانی و داروخانه ها در طول ایام تعطیل، بیان کرد: تاکنون ۶۴۵ مورد نظارت از طریق مدیران وکارشناسان ستادی بازدید به عمل آمده است.

وی همچنین با اشاره به رسیدگی به شکایات مردمی در خصوص ارائه خدمات بهینه سلامت از طریق شماره تلفن ‎۱۹۰‏ گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون به ۳۷۱ مورد از این شکایات مردمی پاسخ داده شده است.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha