ثبت ۲۴۸ ولادت از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون در زنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۷ مورد ولادت در مراکز درمانی این استان به ثبت رسیده است افزود: از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون تعداد ولادت ثبت شده در  مراکز درمانی استان به ۲۴۸ مورد رسیده است.

حسن بختیاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، با بیان اینکه با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۲نفر به مبتلایان کرونا در استان اضافه شده است،اظهار کرد: در حال حاضر تعداد مبتلایان کرونا بستری در مراکر درمانی استان ۲۸ نفر است.

وی با تأکید بر اینکه در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۲، رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید جدی گرفته شود، افزود: از دست دادن و روبوسی کردن در مهمانی ها پرهیز شود و همچنین در مکان‌های شلوغ و سربسته ماسک بزنند و در صورت داشتن علائمی مانند تب، سرفه، گلودرد، بدن درد، آبریزش بینی و... دارند، تا زمان رفع علائم در منزل بمانند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در ادامه با اشاره به خدمات اورژانس در طرح نوروزی بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۶۴ مورد تماس با اورژانس پیش بیمارستانی این دانشگاه برقرار شده است که ۱۷۹ مورد منجر به ماموریت شده است.

بختیاری با اشاره به مراجعه ۴ هزار و ۵۲۷ نفر به اورژانس پیش بیمارستانی مراکز درمانی استان طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون ۳۲ هزار و ۷۷۲ مراجعه کننده به صورت سرپایی به بخش های اورژانس پیش بیمارستانی مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های استان مراجعه کرده اند.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۷ مورد ولادت در مراکز درمانی این استان به ثبت رسیده است افزود: از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون تعداد ولادت ثبت شده در مراکز درمانی استان به ۲۴۸ مورد رسیده است.

این مسئول با بیان اینکه نظارت ها بر مراکز درمانی توسط مدیران در ایام تعطیلات نوروزی نیز به صورت مستمر ادامه دارد، بیان کرد: تاکنون ۲۲۳مورد بازدید و بازرسی توسط مدیران دانشگاه از مراکز بهداشتی، درمانی ،مراکز جامع سلامت و داروخانه ها در این ایام انجام شده است.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha