تولید برق توسط کشاورزان با بهره گیری از انرژی خورشیدی

استاندار کرمان گفت: تولید انرژی خورشیدی می‌ تواند به کشاورزان کمک کند و باید در این زمینه با انجام مشارکت، تولید برق توسط کشاورزان انجام شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ جلسه شورای همفکری در تسهیل امور کسب و کار شهرستان رفسنجان ویژه فعالان اقتصادی با حضور استاندار کرمان، سرپرست معاونت اقتصادی استانداری و تعدادی از مسئولین برگزار شد و در این جلسه هر یک از فعالان اقتصادی به ارائه مسائل، مشکلات و درخواست‌های خود پرداختند.


محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، برگزاری گردهمایی صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی در این جلسه را کاری مثبت دانست و با اشاره به اینکه رتبه کسب و کار استان مناسب نیست، بیان کرد: ۴۰ هزار تن کاهش تولید پسته داشته‌ ایم و به عبارت دیگر ۱۶ هزار میلیارد تومان وارد شهرستان رفسنجان نشده است؛ که این مسئله جای بررسی و آسیب‌ شناسی دارد.


استاندار کرمان ابراز داشت: باید به مردم آموزش مدیریت کشاورزی در محصول پسته داده شود تا برخی کارهای اشتباه تکرار نشده و مشکلات اقتصادی و معیشتی گریبانگیر مردم نشود.


فداکار ابراز امیدواری کرد: امسال قطعی برق و گاز را نداشته باشیم و شرایط تولید برق امسال بهتر می‌ شود، دو نیروگاه در استان نیز احداث شده و فعالیت می‌ کنند.


وی با اشاره به اینکه تولید انرژی خورشیدی می‌ تواند به کشاورزان کمک کند و باید در این زمینه با انجام مشارکت، تولید برق توسط کشاورزان انجام شود، تصریح کرد: شبکه گاز در استان مشکل ندارد بلکه مشکل کمبود گاز در کشور است و مسائلی را به وجود می‌آورد.


استاندار کرمان؛ با اشاره به اینکه از منابع شرکت مس برای پروژه‌ های استان از جمله رفسنجان استفاده می‌ شود، خاطرنشان کرد: راه‌ آهن منطقه ویژه رفسنجان در حال مطالعه است و به کمک شرکت مس دنبال می‌ شود.


فداکار؛ با بیان این مطلب که بی‌ ثباتی اقتصادی برای همه فعالان اقتصادی مسئله‌ ساز است، تاکید کرد: درحد توان پیگیر مسائل هستیم، اما همه مسائل هم در توان ما نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha