تولید سرم از خون بند ناف انسانی در ایران

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در زمینه تولید سرم از خون بند ناف انسانی با بیان اینکه تعدادی از شهرستان‌ها از جمله سبزوار و تبریز و مشهد وارد پروسه تولید این سرم‌ها شدند گفت: ما روزانه در شهرهای مختلف، این سرم را تولید می‌کنیم.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،رضا مقدس علی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در زمینه تولید سرم از خون بند ناف انسانی اظهار کرد: سرم یکی از محیط‌های بسیار ضروری و پرکاربرد برای کشت انواع سلول هاست که در صنایع دارویی و پزشکی و سلول درمانی استفاده می‌شود.

وی افزود: این سرم‌ها تا به الان در دنیا با منشأ گاوی تولید می‌شد که با توجه به هزینه بالا و امکان انتقال بیماری از حیوان به انسان و مشکلات اخلاقی که وجود داشت، امروز دنیا به سمت استفاده از زباله‌های زایمانی مانند خون بند ناف و جفت رفته است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه این سرم با منشأ انسانی بسیار غنی و کاملاً قابل رقابت است گفت: ما طی دو سال گذشته موفق شدیم که این سرم را به صورت تجاری وارد بازار کنیم.

وی افزود: برآوردمان این است که مصرف سرم‌های گاوی حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار لیتر باشد که حدود ۷ هزار لیتر آن در کشورمان استفاده می‌شود.

مقدس علی با بیان اینکه تعدادی از شهرستان‌ها از جمله سبزوار و تبریز و مشهد وارد پروسه تولید این سرم‌ها شدند گفت: ما روزانه در شهرهای مختلف کشور، این سرم را تولید می‌کنیم و امیدواریم به تدریج حجم تولید را افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان متذکر شد: تمامی مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی که با کشت سلول و مهندسی بافت و سلول درمانی و دارویی در ارتباطند به این سرم نیاز دارند.

وی در برنامه «روزنه» رادیو گفت وگو با بیان اینکه یکی از منابع جوان سازی، همین سرم است گفت: این سرم که بسیار غنی و مملو از فاکتورهای رشد و حمایت کننده است برای جوانسازی پوست و مو کاربرد داد و در ترکیبات مختلف استفاده می‌شود.

مقدس علی با تصریح بر اینکه بروکراسی‌های اداری، محققان و دانشگاهیان را آزار می‌دهد اظهار کرد: خیلی اوقات محققان با پتانسیل‌های علمی بسیار بالا به خاطر بروکراسی‌های اداری وارد این حوزه‌ها نمی‌شوند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان با تأکید بر اینکه این موضوع باید به عنوان یک طرح ملی دیده شود گفت: ما باید تمام زایمان‌ها را پوشش دهیم و زباله‌های زایمانی که مملو از محصولات استراتژیک هستند را دریافت کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha