امحاء مهمات تاریخ گذشته در نیروهای مسلح یک امر عادی است

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش در مورد صدای انفجار مهیبی که ظهر امروز در شهر کرمان احساس شد، گفت: این امر مربوط به پادگان باغین بوده و امحاء مهمات فرسوده و تاریخ گذشته در نیروهای مسلح یک امر عادی است و از قبل اطلاع رسانی شده بود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ همچنین سرتیپ دوم ستاد امیر غلامعیان، فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش در خصوص صدای مهیبی که امروز در کرمان شنیده شد، گفت: صدای شنیده شده ناشی از انفجار مهمات معلق بود، که در واقع تاریخ گذشته محسوب می‌ شود.

وی با بیان اینکه این انفجار در منطقه باغین در نزدیکی شهر کرمان انجام شد، افزود: این مساله یک امر عادی است و چون در نزدیکی شهر کرمان بود صدایش در شهر شنیده شد.

فرمانده منطقه ای جنوب شرق ارتش خاطرنشان کرد: هماهنگی‌ های لازم با دستگاه‌ های مرتبط از قبل انجام شده بود و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

امیر غلامعلیان، با بیان اینکه تخریب و انهدام مهمات تاریخ گذشته و معلق یا عمل نکرده در تمام نیروهای مسلح انجام می‌ شود و یک امر عادی است گفت: در قرارگاه ارتش کرمان در هفته‌ای ۴ روز تخریب مهمات معلق و تاریخ گذشته برابر روش جاری یگان‌ های مهماتی انجام می‌ شود.

وی با اشاره به اینکه مکان این اقدام کاملاً مشخص بوده و از قبل هم به دستگاه‌ های مربوطه اطلاع‌ رسانی شده بود، تاکید کرد: محل تخریب مهمات در حدود ۲۰ کیلومتری شهر کرمان در محدوده باغین است.

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش، با بیان اینکه امروز هم مطابق روزهای گذشته عملیات تخریب و انهدام مهمات تاریخ گذشته حوالی ظهر انجام شده و کاملاً کنترل شده بوده است، عنوانکرد: این عملیات هیچگونه خسارت جانی و مالی نداشته است.

امیر غلامعلیان با اشاره به اینکه هرگونه شایعات در ارتباط با این موضوع کذب است، اظهار داشت: از مردم ضمن اینکه اگر صدای این انهدام باعث کوچکترین ترسی در بین آنها شده است عذرخواهی می‌ کنیم و خواهشمندیم اخبار را از مبادی رسمی رسانه‌ ای کشور دنبال کنند.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز گفت: مهمات فرسوده و تاریخ گذشته توسط ارتش جمهوری اسلامی در حوالی شهر باغین از توابع کرمان امحا و منفجر شد، که به موجب آن صدای مهیبی در این شهر شنیده شد.

رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز، تأکید کرد: صدای مهیب شنیده شده در شهر ناشی از انهدام از پیش تعیین شده مهمات سنگین ارتش بود که در ارتفاعات شهر باغین انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha