باید کنشگری را از کف جامعه آغاز کنیم

معاون وزیر ورزش و جوانان و معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در اجلاسیه سراسری دبیران استانی شبکه ملی پیشگیری از آسیب های اجتماعی که در کرمان برگزار شد، گفت: سمن های جوانان می‌ توانند همدلانه سراغ آسیب‌ های اجتماعی بروند و باید کنشگری را از کف جامعه آغاز کنیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ وحید یامین پور در مراسم اجلاسیه سراسری دبیران استانی شبکه ملی پیشگیری از آسیب های اجتماعی که با محوریت مناطق حاشیه نشینی در محل هتل جهانگردی کرمان برگزار شد، با بیان اینکه این اولین اجلاسیه در کشور است، گفت: کلمه آسیب از پزشکی وارد علوم اجتماعی شده است و معادل آن در مطالعات جرم شناسی به معنی انحراف و کج روی می‌باشد که علی الظاهر یکی هستند؛ اما با آسیب متفاوت است.

وی افزود: آسیب را می‌توان به عنوان یک اندام در نظر گرفت و جامعه را به مثابه اندام واره در نظر می‌گیرند و همان طور که تهدید برای اندام وجود دارد، برای این آسیب وجود دارد.

معاون وزیر ورزش و جوانان؛ الفت اجتماعی را به عنوان رابطه اجتماعی در نظر گرفت و بیان کرد: اگر الفت اجتماعی دچار آسیب شود، شما باید منتظر آسیب در این اندام واره باشید.

یامین پور، تصریح کرد: در دوره مدرن در غرب لیبرال(از قرن ۱۸) یک تفکری سیطره پیدا کرد و محافظه گری در مسائل اجتماعی ایجاد شد و هر کس که دچار انحراف و کج روی می‌ شد و تخطی می‌ کرد، از دایره بیرون رانده می‌ شد.

وی با اشاره به اقدامات در حوزه آسیب‌ های اجتماعی در کل دنیا، اظهار داشت: شیوه آن‌ ها راه اصلاح بیمار نبوده؛ بلکه راه جرم انگاری بیمار بود که منجر به طرد شده است و مهم‌ ترین ظهور و بروز آن در حاشیه‌ های غیر رسمی است و این راه به طرد بیشتر دامن می‌ زند و انگار کسانی که در حاشیه‌ ها با سبک متفاوتی زندگی می‌ کنند، دیگری شهر هستند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، عنوان کرد: حاشیه دیگری شهر نیست و بخشی از بدنه اجتماعی است و اگر ما به دیگری دامن بزنیم به طرد دامن زدیم و این گسستگی است.

یامین پور ابراز داشت: سازمان‌ های مردم نهاد می‌ توانند همدلانه سراغ آسیب‌ های اجتماعی بروند و از آنجایی که ما نگاه حاکمیتی نداریم، باید کنشگری را از کف جامعه آغاز کنیم.

وی، تصریح کرد: سمن ها، غیرانتفاعی عام المنفعه و داوطلبانه هستند و هدف مهم برای ایجاد شبکه سازی برای فعالیت خودمان و توسعه مشارکت اجتماعی است.

معاون وزیر ورزش و جوانان، خاطرنشان کرد: تجربه کار مشترک قبلا، بیشتر بود و کار جمعی الآن در کل دنیا به خاطر تحولات از بین می‌ رود؛ بنابراین این کنش اجتماعی و فعالیت جمعی برای ما مهم است، صرف نظر از کارهایی که می‌ خواهیم انجام بدهیم.

اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha