به دنبال راه‌ اندازی پرواز باری از کرمان به مقصد مسکو هستیم

استاندار کرمان در دیدار با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره‌ به ظرفیت بالای استان کرمان در حوزه بار گفت: به دنبال راه‌ اندازی پرواز باری به مقصد مسکو هستیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ در این دیدار محمدمهدی فداکار با اشاره به اینکه در حوزه پروازی زیرساخت خوبی داریم، اما پروازها چندان نیست، بیان کرد: در استان کرمان پنج فرودگاه فعال داریم، فرودگاه جیرفت زیرساخت خوبی دارد، اما هفته‌ای دو پرواز دارد، همچنین در فرودگاه سیرجان پروازهای خوبی در حال انجام است.


وی اظهار داشت: در شهر کرمان علیرغم پروازهایی که انجام می شود، اما توان پاسخ به تقاضای بالای هم استانی‌ ها را ندارد.


استاندار کرمان عنوان کرد: بخشی از فرودگاه رفسنجان باید فعال شود و همچنین این فرودگاه تجهیزات لازم را ندارد که باید تامین شود.


فداکار؛ با اشاره به اینکه فرودگاه جیرفت با توجه به جمعیت یک میلیون نفری جنوب کرمان، مسافر خوبی دارد که باید تعداد پروازهای آن افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: فرودگاه بم نیز دارای مشکلاتی است که باید به آن رسیدگی شود.


فداکار؛ با بیان اینکه وجود هلی کوپتر در منطقه جنوب و شرق استان یک ضرورت است، عنوان کرد: در مجموع استان همچنان کمبود پرواز داریم، چرا که تقاضای دریافت بلیط بالا است.


وی اضافه کرد: در حوزه پهبادی دو شرکت فعال در استان داریم که یکی در زمینه دانش‌ بنیان فعالیت می‌ کند و در مجموع اگر حوزه پهبادی ساماندهی شود، شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.


استاندار کرمان افزود: رفسنجان یک ظرفیت بسیار خوب به خصوص در زمینه عتبات دارد چراکه حدود ۴۰ درصد پروازهای عتبات در استان مربوط به رفسنجان است، لذا جا دارد به پروازهای عتبات در رفسنجان توجه بیشتری شود.


فداکار یادآور شد: جنوب استان کرمان ظرفیت باری خوبی دارد؛ لذا به دنبال راه اندازی پرواز باری به مقصد مسکو هستیم و در این زمینه به دنبال ترخیص‌ گر در کشور روسیه هستیم.

به دنبال راه‌ اندازی پرواز باری از کرمان به مقصد مسکو هستیم


رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در این دیدار گفت: وضعیت هواپیمایی استان خیلی بهتر شده و شاهد رشد پروازها هستیم.


محمد محمدی افزود: تعدادی از فرودگاه های استان مشکلات دارند که در حال رسیدگی به آنها هستیم.


وی با اشاره به اینکه سال گذشته پرواز سوریه راه‌ اندازی و استقبال خوبی از آن شد، بیان داشت: به دنبال این هستیم که صادرات و واردات را در کشور تقویت کنیم.


رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: در زمینه پهبادهای فوق سبک فراخوانی که ارائه کردیم، حدود ۱۰ هزار پهباد ثبت شد که در ادامه از این پهبادها در حوزه های مختلف همچون کشاورزی، سیل و ... استفاده می‌ شود.


محمدی بیان کرد: در فرودگاه کرمان با توجه به وجود مزار مطهر شهید سلیمانی که زیارتگاه مردم از کشورهای مختلف جهان است، بحث ترمینال خارجی را دنبال می کنیم که رفت و آمد با سهولت بیشتری انجام شود.


وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می شود بخش خصوصی در بحث خرید هواپیما ورود پیدا کند و نگرانی در این زمینه نداشته باشند، چرا که هواپیما به نام آنها ثبت می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha