بیش از 9 هزار مادر باردار از خدمات اعزام و پایش mcmc بهره مند شدند

معاون وزیر بهداشت: 4 هزار بهورز در سال آینده جذب دانشگاه های علوم پزشکی کشور می شوند

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم‌اکنون ۳۱ هزار بهورز استخدام وزارتخانه هستند و با ۴ هزار استخدامی جدید در سال ۱۴۰۲ این عدد به ۳۵ هزار نفر می‌رسد.

دکتر حسین فرشیدی در حاشیه برگزاری همایش کشوری بهورزان، مراقبان سلامت و مربیان بهورزی در گفتگو با وب دا اظهار کرد: امروز در مشهد مقدس بخشی از قشر زحمتکش بهورزان حاضر هستند تا از آنان به عنوان نماد خدمت در مناطق روستایی در حوزه سلامت تقدیر به عمل آوریم و در این مراسم از ۵۵۰ بهورز، مراقب سلامت و مربی بهورزی تقدیر می‌شود.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۸ هزار و ۲۳ خانه بهداشت و ۳۱ هزار بهورز داریم و معتقدیم که عملکرد نظام سلامت با خدمات شایسته بهورزان شناخته می‌شود.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ذکر این نکته که بهورزان نقشی کلید در پاندمی کرونا داشتند، تاکید کرد: در زمانی که درگیر کویید بودیم اولین گروه حاضر در میدان مبارزه با کرونا بهورزان بودند و این گروه زحمتکش همانند دیگر خادمان حوزه سلامت خوش درخشیدند.

دکتر فرشیدی افزود: در سال ۱۴۰۲ اولویت اول جدب بهورزان هستند و حدود ۴ هزار ردیف استخدامی معین شده و تنها واحد سلامت که شرایط استخدام آنان منعی ندارد بهورزان هستند و اگر کسی بازنشسته شود جای خالی‌اش بلافاصله تکمیل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۳۱ هزار بهورز استخدام وزارتخانه هستند و این عدد با ۴ هزار استخدامی جدید در سال ۱۴۰۲ به ۳۵ هزار نفر می‌رسد، گفت: امروز ۷۱ پروژه بهداشتی در سطح کشور افتتاح می‌شود و در این مجموعه‌ها حضور پررنگ بهورزان، مراقبان سلامت و مربیان بهورزی را خواهیم دید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha