کد خبر: 195206
۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۰۵
جایگاه ویژه پزشکی ایران در جهان

امروزه شاهد انتقال بسیاری از بیماران کشورهای اروپایی به ایران با هدف درمان باکیفیت مطلوب‌تر و هزینه‌ای به‌مراتب پایین‌تر هستیم که گواه پیشرفت ایران اسلامی در عرصه درمان پزشکی است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر رامین صرامی فروشانی (رئیس کمیته درمان‌های نوین سلول‌درمانی، ژن‌درمانی و پزشکی بازساختی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) در ویژه ‌برنامه «فجر دانش» رادیو گفت و گو به مناسب چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران با عنوان «پیشرفت کشور در بخش پزشکی نوین» گفت: طی چهار دهه گذشته در ایران اسلامی با پیشرفت‌های کمی و کیفی بسیار گسترده‌ای همراه بوده‌ایم که در سالیان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، از آنها محروم شده بودیم.

رئیس کمیته درمان‌های نوین سلول‌درمانی و پزشکی بازساختی وزارت بهداشت افزود: بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان‌های درمانی جهانی، ایران اسلامی طی سال‌های اخیر با افزایش کیفیت ویژه‌ای در عرصه خدمات پزشکی همراه بوده است که سطح بهداشت و درمان را افزایش داده و منجر به کاهش چشمگیر انواع بیماری‌ها و مرگ‌ومیرهای ناشی از بیماری‌های جدید شده است.

وی ادامه داد: امروزه شاهد انتقال بسیاری از بیماران کشورهای اروپایی به ایران باهدف درمان باکیفیت مطلوب‌تر و هزینه‌ای به‌مراتب پایین‌تر هستیم که گواه پیشرفت ایران اسلامی در عرصه پزشکی است چرا که در آموزش پزشکی با پیشرفت‌های فزاینده‌ای همراه بوده‌ایم که کیفیت درمان را افزایش داده و روند این مهم را سهولت بخشیده است.

در این میان آنچه که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ فعالیت گسترده و جدی وزارت بهداشت و درمان در راستای درمان پزشکی نوین است که در جهان جایگاه ویژه‌ای دارد. ما طی ۳ دهه اخیر، با برنامه‌ریزی مدون و کاملاً هدفمند در این مسیر حرکت کرده‌ایم و توانسته‌ایم به ابعاد مختلف پزشکی نوین اِشراف کامل پیدا کنیم و این ادعا خارج از هرگونه شعار و بر مبنای مستندات و سنجش‌های کیفی دقیق است.

دکتر رامین صرامی فروشانی تأکید کرد: ما در حوزه پزشکی نوین، با ساخت زیرساخت‌های ویژه و تخصصی در این عرصه؛ به دستاوردهای ویژه‌ای نائل آمده‌ایم که رتبه جهانی ما را در حوزه پزشکی ارتقا داده است. باتوجه‌به تحریم‌های ظالمانه غرب علیه جمهوری اسلامی ایران، انتقال علم، انتقال زیرساخت‌های فنی و دیگر موارد مربوط به این عرصه؛ نسبتاً غیرممکن بوده و بیشترین درصد پیشرفت‌های علمی و پزشکی ایران حاصل آموزش و تخصص بومی و داخلی بوده است.

رئیس کمیته درمان‌های نوین سلول‌درمانی و پزشکی بازساختی وزارت بهداشت در خاتمه سخنان خود گفت: خوشبختانه طی چهل و اندی سال اخیر، پیشرفت‌های گسترده‌ای در حوزه پزشکی و درمان‌های نوین داشته‌ایم که امیدواریم با حمایت‌های همه‌جانبه مسئولین و همت متخصصان داخلی استمرار پیدا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha