توزیع گوشت قرمز منجمد جهت تنظیم بازار در استان کرمان

مدیر کل شرکت پشتیبانی امور دام شمال استان کرمان، گفت: ۴۳۰ تن گوشت گوساله و گوسفندی منجمد که وارداتی هم هستند از دهم دی ماه در استان کرمان در حال توزیع می باشد و این طرح تا رسیدن قیمت بازار به تعادل در استان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ احمد مسعودی گفت: هر زمان که کمبود توزیع گوشت قرمز در بازار احساس شود و قیمت گوشت نوسان پیدا کند، شرکت پشتیبانی امور دام موظف است، بخشی از نیاز بازار را تامین و در اختیار مصرف کننده قرار دهد تا هم بر قیمت بازار و هم مصرف مصرف کننده تاثیر گذار باشد.

وی افزود: از ابتدای امسال تا کنون، ۸۰۵ تن گوشت قرمز منجمد در استان توزیع شده است، که آخرین مرحله توزیع از ۱۰ دی ماه در حال انجام می‌باشد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان کرمان تصریح کرد: در این طرح ۴۳۰ تن گوشت قرمز گوساله و گوسفندی، شامل: ۲۸۸ تن گوشت منجمد گوساله و ۱۴۴ گوشت منجمد گوسفندی در حال توزیع در بازارهای استان است.

مسعودی تصریح کرد: توزیع به صورت تقسیم بندی شهرستانی از طریق سازمان جهاد کشاورزی انجام شده است، که از این ۴۳۰ تن، تاکنون ۳۰۰ تن توزیع و مابقی در حال توزیع است.

وی بیان کرد: این مرحله از توزیع شامل؛ دانشگاهی، بیمارستانی، انتظامی، نظامی و فروشگاه های زنجیره ای است، که از ۱۰ دی ماه آغاز شده و ادامه دارد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان کرمان عنوان کرد: گوشت منجمد توزیع شده شامل: تمام مجموعه‌ های مصرف عمومی بازار است که فروشگاه های زنجیره‌ای که در سطح شهر قرار دارند و مراکز عمده شامل: بیمارستانی، آموزشی، نظامی و... نیز می توانند از این سهمیه استفاده کنند.

مسعودی اظهار کرد: قیمت میانگین ۱۴۵ تومان گوساله و گوسفندی ۱۳۵ است که در بازار با ۷ هزار تومان بیشتر به دست مصرف کننده می رسد.

وی تاکید کرد: هم اکنون هیچ گونه محدودیتی در رابطه با تامین و توزیع گوشت قرمز منجمد وجود ندارد و به هر میزان که ستاد تنظیم بازار استان و سازمان تشخیص دهد این اداره کل آمادگی دارد که در اختیار مصرف کننده قرار دهد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام شمال استان کرمان، خاطرنشان کرد: این روند توزیع در استان، همچنان ادامه دارد؛ تا زمانی که قیمت بازار به تعادل برسد و بازار آرامش نسبی را به دست بیاورد این روند ادامه خواهد داشت.

اداره کل پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha