اقدام متقابل مجلس علیه اروپا در صورت تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران

وحید جلال زاده با اشاره به طرح مجلس برای اقدام متقابل علیه اروپا که از دو ماه پیش در مجلس طرح شده بود، گفت: بر اساس این طرح، اگر اروپا سپاه را تروریستی اعلام کند، مجلس نیز نیروهای نظامی اروپا را جزو سازمان‌های تروریستی قلمداد خواهد کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت،وحید جلال زاده در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگوبا اشاره به اقدامات غربی‌ها علیه نهادهای نظامی رسمی کشورمان گفت: اقدام اروپا برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران نخستین بار محسوب نمی‌شود و در مجلس سابق در سال ۱۳۹۸ وقتی آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را ذیل سازمان‌های تروریستی قلمداد کرد، مجلس وقت طی یک مصوبه، نیروهای آمریکایی در غرب آسیا را جزو سازمان‌های تروریستی قلمداد کرد.

وی به رفتارهای اروپایی‌ها در اغتشاشات اخیر در کشورمان اشاره و تصریح کرد: رفتارهای اروپایی‌ها ظرفیت زیادی را برای ضد انقلاب و تجزیه طلبان ضد ایران و همچنین گروه‌های تروریستی فراهم کرد و اقدام اخیر پارلمان اتحادیه اروپا نیز در راستای اقدامات چند ماه گذشته ارزیابی می‌شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اقدام پارلمان اروپا را یک اقدام غیر حقوقی، غیر الزام آور و در عین حال به شدت سیاسی عنوان و بیان کرد: درخواست پارلمان اروپا برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران و تحریم رئیس جمهور و رئیس جمهور را در لیست تحریمی امروز دوشنبه باید بررسی شود هر چند بر اساس اخباری که ارسال شده است، این موضوع در دستور کار شورای اروپا نیست.

وی درباره اقدامات متقابل مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نمایندگان مجلس نسبت به این حرکت پارلمان اروپا واکنش نشان دادند و از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که یک نهاد جوشیده از متن مردم است، حمایت کردند. مجلس از حدود یک الی دو ماه قبل طرحی را برای اقدامات متقابل به مثل آماده می‌کردیم تا با اقدامات کشورها و نهادهای اروپایی علیه ایران مقابله شود.

جلال زاده افزود: وقتی طرح پارلمان اروپا علیه ایران و سپاه پاسداران مطرح شد، مجلس مصمم تر شد که طرح مذکور را در یک برنامه فشرده تری در صحن علنی مجلس مطرح کند. روز شنبه یک جلسه هفت ساعته فشرده در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور دستگاه‌های ذیربط تشکیل دادیم و پیش نویس آن تهیه شده است. صبح یکشنبه پیش نویس طرح در کمیسیون تهیه و در مجلس نیز اعلام وصول شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی از ظرفیت‌های این طرح گفت و اشاره کرد: بر اساس این طرح عمل متناظر و متقابل با اقدامات مداخله جویانه کشورهای اروپایی را در نظر گرفته‌ایم. بر اساس طرح اگر اروپا، سپاه را جزو سازمان‌های تروریستی قرار دهند، قطعا نیروهای نظامی کشورهای اروپایی در غرب آسیا و نهادها و تشکیلات وابسته به آنها را به عنوان سازمان تروریستی قلمداد خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha