ورود سامانه بارشی جدید به استان کرمان از سمت غرب

اداره کل هواشناسی استان کرمان در پی ورود سامانه بارشی جدید از سمت غرب به استان کرمان؛ هشدار سطح نارنجی هواشناسی را در این استان صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ طبق اعلام اداره کل هواشناسی و همچنین اداره کل مدیریت بحران استان کرمان؛ از اواخر وقت روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی از غرب استان موج جدید بارش ها آغاز و تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

بیشترین شدت بارش روز سه شنبه و در نیمه شمالی و غرب استان برآورد می شود.

روز چهارشنبه از شدت و میزان بارش ها کاسته می شود؛ همچنین با توجه به استقرار هوای سرد، بارش برف در برخی مناطق نیمه شمالی و مرکزی دور از انتظار نیست، همزمان با فعالیت سامانه بارشی وزش باد شدید موقتی نیز در بسیاری از مناطق پیش بینی می شود.

از سه شنبه شب در بعضی ساعات مه و کاهش دید و از چهارشنبه شب کاهش قابل ملاحظه دمای کمینه و یخبندان شبانه رخ خواهد داد، لذا شرایط برای ایجاد خسارت سرمازدگی در محصولات کشاورزی و باغی بویژه در جنوب استان فراهم می باشد.


زمان شروع: اواخر وقت دوشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۱۹

زمان پایان: بعدازظهر چهارشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۱

نوع مخاطره: بارش باران و برف، وزش باد شدید موقت، وقوع پدیده مه، کاهش محسوس دمای کمینه

منطقه اثر: شهرستان های کرمان، ارزوئیه، انار، بافت، بردسیر، بم، جیرفت، رابر،راور، راین، رفسنجان، رودبارجنوب، ریگان، زرند، سیرجان، شهداد، شهربابک، صفاییه، فاریاب، فهرج، قلعه گنج، کوهبنان، گلبافت، لاله زار،ماهان، منوجان، میانده جیرفت، نرماشیر

اثر مخاطره: آبگرفتگی معابر، احتمال ایجاد رواناب، لغزندگی و احتمال کاهش شعاع دید در جاده ها، اختلال در سفر های بین شهری بویژه در عبور از گذرگاه های کوهستانی

توصیه: اطلاع رسانی به موقع از طریق صدا و سیمای مرکز استان، آمادگی فرمانداری ها، شهرداری ها و سایر دستگاه های اجرایی ذیربط جهت اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی، پرهیز از سفرهای غیرضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در هنگام سفر، عدم صعود به ارتفاعات.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha