کاهش تصادفات برون‌شهری استان زنجان/ ۸۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان روکش آسفالت می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: با توجه به رشد ترافیک، میزان تصادفات برون‌شهری در استان کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، جعفر قزوینیان در خصوص تصادفات برون‌شهری اظهار کرد: میزان فوتی‌های ناشی از تصادفات در حدود ۱۵ سال قبل در جاده‌های کشور، ۲۷ هزار نفر به ثبت رسیده که این میزان به ۱۶ هزار نفر رسیده است.

وی تصریح کرد: کاهش این رقم به تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای ریشه‌یابی موضوع و ارائه راه حل برمی‌گردد، البته ما همچنان این رقم را بالا دانسته و بر لزوم کاهش تصادفات با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فنی، فرهنگی و غیره تأکید داریم.

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه با توجه به رشد ترافیک، میزان تصادفات کاهش یافته است افزود : طول آزادراه و بزرگراه استان زنجان به ترتیب ۲۰۰ و ۱۰۳ کیلومتر است و تعریض و ارتقای جاده منجر به کاهش تصادفات نخواهد شد و ضروری است مواردی نظیر دقت راننده افزایش یابد چرا که این مهم در بروز یا عدم بروز تصادف تاثیرگذار است.

قزوینیان با اشاره به اینکه بالاترین استاندارد محورهای استان، مربوط به آزادراه زنجان- قزوین (۶ خطه) است بیان کرد : ولی متأسّفانه این آزادراه بالاترین آمار تصادفات و فوتی‌ها را دارد در حالی که در این محور تصادف رخ به رخ وجود ندارد، تابلو و علائم نیز در آن نصب شده است.

** چهارخطه کردن محورها، باعث از بین رفتن تصادفات رخ به رخ می‌شود

وی همچنین در خصوص محورهای زنجان- دندی و دندی- تکاب بیان کرد: محورهای زنجان- دندی و دندی- تکاب جزو پروژه‌هایی است که اداره کل راه و شهرسازی زیر نظر وزارت راه و شهرسازی بحث تعریض محورها را در دستور کار قرار دارد اما به علت کمبود اعتبارات، پروژه با کندی به پیش می‌رود اما به هر حال در مسیر ۴ خطه کردن و کاهش تصادفات رخ به رخ اقدامات مثبتی انجام می‌شود.

این مسئول بیان کرد : نگهداری و مباحث مربوط به لکه‌گیری و روکش آسفالت، اصلاح کمبود تابلوها و خط‌کشی از جمله وظایف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان است که به صورت مرتب با هدف کاهش تصادفات پیگیری و اجرا می‌شود اما به هر حال باید این را هم در نظر داشته باشیم که کمبود اعتبارات راه و شهرسازی را نیز رنج می‌دهد.

قزوینیان با یادآوری سفر روز پنجشنبه (۱۵ دی‌ماه ۱۴۰۱) علی نیکزاد، نائب رئیس مجلس به استان زنجان عنوان کرد: در این سفر مقرر شد که ۸۰ کیلومتر از راه‌های روستایی یا فرعی استان با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان روکش آسفالت شود (هر شهرستان ۱۰ کیلومتر) و اعتباری برای رفع ۳ نقطه حادثه‌خیز محور قره پشتلو در نظر گرفته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha