عشایر تا آخرین قطره خونشان پای عهدی که می بندند، می مانند

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در آئین بزرگداشت ۵۰۰ شهید عشایر هفت شهرستان جنوبی کرمان؛ گفت: عشایر در همه زمان ها در صف اول بودند و در دفاع مقدس با تقدیم شمار زیادی از شهدا؛ جان فدای کشور، پیشقدم و پیشگام بودند، آنان اگر عهدی ببندند تا آخرین قطره خونشان پای آن عهد می مانند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ امروز ۱۶ دی ماه و همزمان با مراسم سومین ساگرد شهادت سردار سلیمانی، دومین یادواره ۵۰۰ شهید عشایر جنوب استان کرمان به میزبانی شهرستان کهنوج با حضور فرمانده سپاه ثارالله و سردار سرخیلی مسئول کارگروه تخصصی قرارگاه خاتم الانبیا سپاه برگزار شد.

دلاورمردی و شجاعت عشایر زبانزد خاص و عام است

سردار محمدعلی نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در این آئین، با گرامیداشت یاد و خاطر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ۵۰۰ شهید عشایری هفت شهرستان جنوبی استان کرمان اظهار داشت: دلاورمردی، صداقت، فداکاری، پایداری و شجاعت عشایر زبانزد خاص و عام است و این طوایف سردارهای شهید بی شماری دارند.

وی افزود: عشایر در همه زمانها صف اول بودند و در دفاع مقدس با تقدیم شمار زیادی از شهدا جان فدای کشور، پیشقدم و پیشگام بودند، عشایری وقتی عهدی می بندند، تا آخرین قطره خونشان پای عهدشان می مانند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی نیز به نوعی از عشایر غیور ما بود، تصریح کرد: صداقت، ایثار، نبوغ و پشتکاری که شما عشایر دارید، را به نسل های جوان تسری دادید و باعث شدید قهرمانان و پهلوانان از دل این قشر زحمتکش و دلسوخته بیرون بیایند.

سردار نظری؛ با اشاره به شهیدان شاخص عشایری کرمان از جمله شهیدان میرشکاری و شهسواری تاکید کرد: هر کدام از این شهدا زندگینامه و وصیت‌ نامه هایی دارند که باید سرلوحه زندگی همه مردم و آزادگان جهان قرار گیرد.

بهره برداری از ۲۱۶ طرح محرومیت زدایی در دهه مقاومت

وی با بیان اینکه در دهه مقاومت قرار داریم، اذعان داشت: یکی اقدامات بزرگ و زیبایی که پیش بینی شده و به صورت مردمی انجام به خاطر روحیه خدمت رسانی و خادم بودن حاج قاسم پروژه های زیادی را از سال قبل در استان آغاز شده است که امسال شاهد افتتاح و بهره برداری آنها هستیم؛ از جمله ۲۱۶ طرح محرومیت زدایی در بخش مسکن، آب، راه های روستایی به کمک دستگاه های اجرایی و آزاد سازی زندانیان اجرا شد.

آزادی ۶۳ زندانی به عدد عمر شهید سلیمانی

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، گفت: در دهه مقاومت، همچنین ۶۳ زندانی به عدد عمر حاج قاسم سلیمانی در ایام سالگرد شهادت سردار آزاد شدند.

سردار نظری ابراز داشت: این یک طرح کشوری بود، که این تعداد زندانی آزاد شده در کل کشور به یک هزار نفر می رسد و ۳۰ نفر نیز که به جرم قتل نفس حکم قصاص داشتند، به برکت خون شهدا و با عفو صاحبان دم، به آغوش گرم خانواده هایشان برگشتند.

توزیع بسته های معیشتی و پذیرایی از زائران سردار دلها

وی افزود: در این ایام توزیع ۱۵۰ هزار بسته معیشتی به نیت سردار سلیمانی در سراسر کشور بین نیازمندان توزیع شد و یک هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه، برگزاری جشنواره ها، رویدادها و پویش نذورات مختلف را شاهد بودیم.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان اظهار کرد: ما برای اسکان ۱۰۰ هزار نفر زائران سردار سلیمانی به صورت روزانه برنامه ریزی کردیم، که ۸۰ درصد به صورت مردمی انجام شد و فقط ۲۰ درصد از امکانات دولتی استفاده شده است.

مردم در ۱۳ دی ماه، جواب دشمنان کشور را دادند

سردار نظری ادامه داد: با توجه به اقدامات دو سه ماه اخیر، دشمنان که به دنبال جا انداختن روایت غلط در ذهن مردم ما جا بودند، می خواستند مردم را به نظام ، انقلاب و حاج قاسم عزیز بد بین کنند، اما روز ۱۳دی ماه امسال در کل کشور و در کرمان به صورت خاص مردم جواب دشمن را دادند و با برپایی پیاده روی چند صد هزار نفری آب سردی بر روی آتشی که دشمن درصدد داشت بر پا کند، ریختند.

وی عنوان کرد: مردم کرمان و مردم کل کشور نشان دادند، که همواره با نظام هستند و از عملیات روانی باطل دشمن هیچوقت تاثیر پذیری ندارند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، تصریح کرد: یک جواب دندان شکن به دشمنان داده شد و مردم نشان دادند که شهید حاج قاسم از خود حاج قاسم بُرد و اثربخشی بیشتری دارد.

سردار نظری خاطرنشان کرد: با اشتباهی که دشمن در ۱۳ دی ماه سال ۹۸ انجام داد و حاج قاسم را به شهادت رساند، فکر می کرد که حاج قاسم را حذف کرده، اگر از نظر فیزیکی حاج قاسم از میان ما رفته، ولی راه و اندیشه حاج قاسم در همه اذهان جهانیان رسوخ پیدا کرد و برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی نوید شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha