تولید دارو در هلال‌احمر دو برابر شد/ ادامه تولید آزیترومایسین با توجه به نیاز کشور

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی از دو برابر شدن تولیدات دارویی هلال احمر نسبت به ماه گذشته و براساس نیازهای دارویی کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ علیرضا عسکری، مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی با اشاره به تولیدات داروی جمعیت هلال احمر در یک هفته گذشته گفت: از سوم تا دهم دی ماه، مجموعا بالغ بر 8 میلیون و 100 هزار عدد دارو در داروسازی سهاهلال تولید شده که نسبت به ماه گذشته رشدی دو برابری داشته است.

وی افزود: در هفته گذشته 3 میلیون و 255 هزار عدد استامینوفن، 3 میلیون و 588 هزار عدد کپسول آسیفن و 255 هزار عدد کپسول آزیتروماسین در داروسازی سها تولید شده تا نیازهای جامعه در این خصوص با سرعت بیشتری برطرف شود.

عسکری ادامه داد: همچنین در همین بازه زمانی 89 هزار عدد ایبوپروفن، 275 هزار عدد کیتوتیفن، 148 هزار بطری منیزیم هیدروکساید، 128 هزار عدد متادون و 472 هزار عدد فینوپروست در هلال احمر تولید شده است.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: تمامی ظرفیت های هلال احمر امروز به کار گرفته شده است تا با سرعت بیشتری نیازهای دارویی کشور برطرف شود و بر همین اساس خطوط تولید به صورت شبانه روزی در حال تولید دارو هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha