سلامت مادران باردار و نوزادان از مهمترین دغدغه های حوزه بهداشت است

عضو قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در کمیته بهداشت ودرمان قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه هر کمیته بنا بر رسالت خود بخشی از وظایف را برعهده دارد که حفظ سلامت مادران باردار به ویژه مادران پر خطر و نوزادان از مهمترین رسالت حوزه بهداشتی است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر محمد احمدیان، با اشاره به اینکه ارائه مشاوره های باروری نیز در مراکز بهداشتی به صورت رایگان برای زوجین جوان انجام می شود، اظهارکرد: کمیته بهداشت قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در چند حوزه برای اجرای این قانون تلاش می کند که حفظ سلامت مادر باردار و نوزاد، ارائه مشاوره بارداری و مراقبت های لازم از مادران دچار سوء تغذیه از آن جمله است.

وی خاطر نشان کرد: در همین راستا بانوان متاهل که در سنین بارداری هستند، از جامعه هدف برای مشاوره باروری قرار دارند، از همین رو مراقبین سلامت با این بانوان تماس می گیرند و ضمن آموزش در حوزه بهداشت جنسی، مشاوره های لازم را به آنها ارائه می کنند.

دکتر احمدیان با بیان اینکه با انجام مراقبت های بهداشتی و درمانی مستمر حتی بانوان پر خطر نیز امکان فرزند آوری دارند، گفت: از همین رو مشاوره های لازم باروری به زوجین جوان در مراکز بهداشتی انجام می شود.

وی با بیان اینکه در بین مراقبت های بهداشتی و مشاوره های باروری موارد مشکوک در این زمینه به پزشک متخصص سطوح بالاتر ارجاع می شوند، اظهار کرد: مادران باردار نیز در طی دوران بارداری و حتی قبل از اقدام به بارداری از مراقبت های بهداشتی بهره مند می شوند و تا 43 روز پس از زایمان تحت نظر مراقبین سلامت هستند.

وی تصریح کرد: غربالگری بیماریهای شایع دوران نوزادی مانند تیروئید و پی کی یو نیز برای نوزادان انجام می شود، همچنین واکسیناسیون طبق برنامه برای کودکان انجام می شود.

دکتر احمدیان با اشاره به اینکه مادران باردار دچار سوء تغذیه کم بضاعت از سبدهای غذایی حمایتی بهره می برند، گفت: تغذیه کودکان و مادران باردار از دیگر دغدغه های حوزه بهداشتی است که برای رفع این مشکلات تدابیر ویژه اندیشیده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha