سن ناوگان حمل و نقل استان کرمان رو به افزایش است

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اشاره به این مطلب که عمر ناوگان حمل و نقل مسافر کرمان کم کم افزایش می یابد و باید فکری اساسی برای آن بشود، گفت: امسال وام‌ های تبصره ۱۸ به رانندگان پرداخت شد که برای تعمیر و نگهداری ناوگان جاده ای بود و این ناوگان همچنان نیازمند نوسازی است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ احسان عراقی زاده گفت: هنوز وضعیت ناوگان حمل و نقل استان کرمان قابل تامل است، اما بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل کشور زمینی انجام می شود، لذا باید فکری برای این حوزه بشود.

وی بیان کرد: امسال وام‌ های تبصره ۱۸ به رانندگان پرداخت شد، که برای تعمیر و نگهداری ناوگان جاده ای بود و این ناوگان همچنان نیازمند نوسازی است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل مسافر کشور از طریق حمل و نقل جاده ای انجام می شود و برای نوسازی این ناوگان باید اقدامات لازم صورت بگیرد. سن ناوگان حمل و نقل استان کرمان کم کم رو به افزایش است و باید این معضل برطرف شود.

عراقی زاده از وجود ۱۸ هزار راننده بخش کالا و ۵ هزار راننده حمل و نقل مسافر در استان کرمان خبر داد و اظهار کرد: سالیانه حدود ۴ هزار راننده را آموزش می دهیم، همچنین آموزش های پنجگانه بیشتر در روستاها انجام می شود و مدارس حاشیه راه ها نیز آموزش های ترافیکی داده می شود.

وی یادآور شد: استان کرمان، امسال رتبه سوم حمل بار را در کشور کسب کرده و با توجه به حمل و نقل بیش از ۷ میلیون مسافر رتبه پنجم کشوری را در این زمینه کسب کردیم و باید مدنظر داشت که ۱۳ درصد سفرها افزایش پیدا کرده است.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha