جرئیات تفاهم نامه مشترک سازمان انرژی اتمی و وزارت علوم

معاون سازمان انرژی اتمی کشور گفت: تفاهم نامه سازمان انرژی اتمی کشور با وزارت علوم در راستای انجام فعالیت‌های مشترک برای رفع نیازها، توسعه فناوری‌ها و پژوهش‌های کاربردی و رفع موانع صنعت هسته‌ای و پاسخگویی به مطالبات جامعه علمی است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت،دکتر پژمان شیرمردی معاون سازمان انرژی اتمی کشور گفت: سازمان انرژی اتمی ایران در راستای بحث اجتماعی سازی فعالیت‌های هسته‌ای و بهره گیری کامل از ظرفیت خوب سازمان در تلاش است که این موضوعات به بدنه اجتماعی کشور نیز رسوخ کرده و مردم از ظرفیت‌های خوب این سازمان راهبردی، بیشتر آگاه شوند.

وی افزود: یکی از تفاهم نامه‌های سازمان انرژی اتمی کشور با وزارت علوم در راستای تقویت همکاری‌ها، انجام فعالیت‌های مشترک برای رفع نیازهای کشور، توسعه فناوری‌ها و پژوهش‌های کاربردی و رفع موانع و مشکلات صنعت هسته‌ای و پاسخگویی به مطالبات جامعه علمی انجام شده است.

معاون سازمان انرژی اتمی کشور خاطرنشان کرد: نگاه ما این است که با وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ارتباط گرفته و از ظرفیت اساتید و پارک‌های علم و فناوی و آزمایشگاه‌های مستقر در موسسات پژوهشی استفاده کنیم.

شیرمردی گفت: در این تفاهم نامه، به دنبال همکاری با وزارت علوم در جهت توسعه رشته‌های مورد نیاز صنعت هسته‌ای هستیم تا در آینده نزدیک، در برخی رشته‌های مهم از جمله مهندسی رآکتور دانشجویان بیشتری جذب کنیم.

وی افزود: هدف از این تفاهم نامه‌ها، دسترسی وزارت علوم به آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و دانشگاه‌های مرتبط، ارائه نیازهای فناورانه با حفظ محرمانگی در سامانه مربوطه و ارائه محصولات فناورانه توسط وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری به سازمان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha