شناسایی۸۰۰ پلاک خطرساز در بافت تاریخی شیراز

شهردار منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز، از شناسایی ٨٠٠ پلاک خطرساز در محدوده بافت تاریخی فرهنگی این کلانشهر، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس؛علی مصلی‌نژاد افزود: بیش از ٣٠٠ پلاک از مجموع این پلاک‌ها میراثی است که باید با تصمیم مراجع قضایی و میراثی تعیین تکلیف شوند.
مصلی‌نژاد بافت تاریخی و فرهنگی شیراز را ارزشمندترین سرمایه معنوی و کالبدی این کلانشهر و کشور دانست و افزود: هر گردشگر، زائر و مسافری که به شیراز سفر کند، حتما از محدوده بافت ارزشمند تاریخی شیراز هم بازدید خواهد کرد.
شهردار منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز ادامه داد: نوع نگاه به مرمت و سنگفرش و معابر مناطق تاریخی در دنیا نسبت به دیگر مناطق متفاوت است.
او با اشاره به افزایش صدور مجوزهایی که نیاز به تعیین تکلیف و استعلام دارند، از کاهش بازه زمانی پاسخ به این استعلامات به کمتر از ۲۴ ساعت خبر داد و گفت: طی مدت اخیر ۳۰۰ مجوز تعمیرات جزیی کمتر از ٢٤ ساعت تعیین تکلیف شده است.
شهردار منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز با بیان اینکه تخفیف‌هایی که برای عوارض شهرداری پیش‌بینی شده است شامل این منطقه هم می‌شود، عنوان کرد: تا ٥ دی ماه امسال ٢٠ درصد تخفیف برای عوارض اعمال می‌شود.

مصلی‌نژاد به رایگان بودن تعیین تکلیف پلاک‌هایی که پایان کار نگرفته‌اند اشاره کرد و از تمدید مجوزهای گردشگری تا سال ١٤٠٢ و رایگان بودن آن‌ها خبر داد و اعلام کرد که با هدف افزایش کیفیت زندگی در بافت، تمام پروانه‌های مسکونی نیز به صورت رایگان صادر می‌شود.

شهردار منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز همچنین از ارائه مشاوره حقوقی رایگان به ویژه در رابطه با وضعیت اسناد مالکیتی خبر داد و اعلام کرد که ١٣ پروژه از مجموع پروژه‌های اجرایی در این منطقه به پروژه‌های محرومیت زدایی اختصاص داده شده که اعتباری بالغ بر ٣٩ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای آن‌ها در سه محله محله سنگ سیاه، محله هجرت و تیموری و محله بالاکف و لب آب پیش‌بینی شده است.
او خاطرنشان کرد: پروژه‌های در دست اقدام در قالب طرح احیای بافت قدیم شیراز، جداره سازی خیابان حضرتی و فرعی‌ها، محله بالاکف و فرعی‌ها، مرمت و بهسازی پارک‌های محله‌ای، مسجد ام احمد، احداث پایگاه انبار بحران، احداث سرویس بهداشتی، دفع آب‌های سطحی خیابان تختی، ساماندهی آرامگاه شیخ روزبهان، احیای میدان توپخانه، جداره سازی و مرمت دروازه اصفهان اجرایی خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha