اورژانس اجتماعی از ضروریات جامعه است

معاون وزیر رفاه و رئیس سازمان بهزیستی کشور، گفت: اورژانس اجتماعی از ضروریات جامعه امروزی است و باید توجه بیشتری به این مسئله شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ علی محمد قادری معاون وزیر رفاه و رییس سازمان بهزیستی کشور به همراه امید حسین عرب زاده مشاور رئیس سازمان بهزیستی در امور مجلس و استان ها در سفری فشرده و یک روزه به استان کرمان با حضور در جمع اعضاء شورای معاونین اداره کل بهزیستی استان کرمان با آنان دیدار وگفتگو کرد.

رییس سازمان بهزیستی کشور در این دیدار کوتاه با اشاره به اهمیت خدمات تخصصی بهزیستی در سطح کشور هدف از این دیدار را هم اندیشی بین بخشی دانست و گفت: در تلاشیم تا بتوانیم از نزدیک در جریان چالش هایی که در مواجهه با مخاطبین خود که عمدتا آسیب دیدگان اجتماعی و افراد دارای معلولیت هستند قرار بگیریم و برای سرعت بخشیدن به روند ارائه خدمات و راهکارهای کاربردی و اثر بخش را با همراهی مدیران استانی پیاده سازی کنیم.

علی محمد قادری؛ با تاکید بر اهمیت نظارت و قوانین سازمانی، افزود: ساختار بهزیستی نیاز به توان افزایی دارد و نظارت ها به صورت تخصصی در مجموعه مراکز مثبت زندگی مد نظر قرار گرفته است و اجرای قوانین باید با همراهی دستگاه ها و با اقدامات شاخص انجام شود.

وی همچنین افزود: استفاده از ظرفیت های سازمان بهزیستی به عنوان راهبرد اصلی ما است و این راهبرد در فضای میدانی خودش را نشان می دهد که تلاش ما بهبود حال خوب جامعه است.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در رابطه با کارآمد کردن بدنه سازمان بهزیستی تصریح کرد: در این راستا باید سیستم انضباطی و همبستگی و هم افزایی و چابک سازی را مد نظر قرار دهیم.

قادری تاکید کرد: استان ها می توانند معین فعالیت های موثر باشند و با استفاده از منابع، شرایط مناسبی را ایجاد نمایند و می توان با بومی سازی دستورالعمل ها نگاهی دقیق، بومی و حرفه ای ایجاد کرد.

وی؛ خانواده را به عنوان بنیان تقویت اعضای جامعه خطاب و عنوان کرد: موضوع خانواده از مسائل اساسی کشور است و توجه ویژه به آن و بررسی طلاق و راه های پیشگیری از آن کمک شایانی به بنیان خانواده خواهد نمود

معاون وزیر رفاه؛ اظهار کرد: موضوع جوانی جمعیت، پیشگیری از تولد فرزندان بیمار غیر قابل درمان و معلول و توجه به سلامت افراد جامعه از اهمیت و توجه ویژه ای برخوردار است.

قادری تاکید کرد: با ایجاد برنامه های توانمند سازی می توان از نوجوانان حمایت کرد و با ایجاد برنامه های هدفمند از طریق مشارکت ها سیمای حرفه ای سازمان را ترسیم نمود.

وی در خصوص معضلات اجتماعی به ویژه اعتیاد خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد برنامه های مدون باید تنطیم شود و بهبود یافتگان اعتیاد فراموش نشده و مورد حمایت های مالی و معنوی قرار گیرند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اورژانس اجتماعی از ضروریات جامعه امروزی است و باید توجه بیشتری به این مسئله شود.

اورژانس اجتماعی از ضروریات جامعه است

ایجاد کمپ ماده ۱۶ از ضروریات جنوب استان کرمان است

رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در این نشست در سخنان کوتاهی ضمن قدردانی از خدمات موثر سازمان بهزیستی عنوان داشت: مجلس شرایط و روش های خاص خود را در تصویب قوانین دارد و مدیران بهزیستی لازم است تا با درایت خاص خود در سطح وزارتخانه ها و در حوزه ماموریت ها و فعالیت های سازمانی خود مطالبه گری داشته باشند.

محمدرضا پورابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: سهام عدالت برای مددجویان در حال پیگیری است و دست یابی کامل به این هدف مستلزم همکاری پر رنگ و فعال مجموعه بهزیستی است تا جامعه هدف جامانده از سهام عدالت هرچه زودتر به حق خود برسند.

وی باتاکید بر مقوله ساماندهی مسن و اشتغال جامعه هدف بهزیستی اظهار داشت: بالاترین خدمت ها به افراد تحت پوشش ایجاد اشتغال پایدار است، همچنین در خصوص تامین زمین جهت مسکن جامعه هدف بهزیستی اعلام آمادگی می نماییم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، ایجاد کمپ ماده ۱۶ در جنوب استان را ضروری دانست و گفت : در جهت راه اندازی کمپ ماده ۱۶ در جنوب استان از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد.

پورابراهیمی، همچنین در خصوص سرمایه گذاری جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی و نوپدید و تشکیل کارگروه تخصصی پیشگیری در استان اعلام آمادگی نمود.

اورژانس اجتماعی از ضروریات جامعه است

شهرستان های بافت رابر و ارزوئیه پایلوت طرح اشتغال در سطح کشور

نماینده مردم شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه نیز در این دیدار ضمن قدردانی از نگاه دلسوزانه و مثبت مجموعه مدیران ارشد سازمان بهزیستی کشور به ویژه ریاست این سازمان ابراز امیدواری کرد: حضور رییس سازمان بهزیستی کشور در استان کرمان فصل جدیدی را بر فعالیت های ارزشمند این سازمان در استان پهناور کرمان رقم بزند.

صمدالله محمدی در ادامه سخنان خود عنوان داشت: خدمت در سازمان بهزیستی توفیق الهی است و پیگیری امورات زندگی افراد تحت پوشش به صورت تخصصی و توجه به روحیه مطالبه گری آنان و حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت قطعا" می تواند در توانمندی آنان موثر باشد.

وی افزود: شهرستان های بافت رابر و ارزوئیه پایلوت طرح اشتغال در سطح کشور هستند.

منماینده مردم شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه؛ اورژانس اجتماعی را از ضروریات جامعه دانست و تاکید کرد: برای ساماندهی معتادان متظاهر باید فکر اساسی بشود.

اورژانس اجتماعی از ضروریات جامعه است

تاکید بر خدمت موثر و بی منت به مردم

مدیر کل بهزیستی استان کرمان نیز در این دیدار ضمن عرض خیر مقدم و ابراز خرسندی از حضور مقام ارشد سازمان در استان کرمان با ارائه گزارشی از وضعیت اجتماعی و میزان خدمات ارائه شده به جامعه هدف در این استان، ابراز داشت: حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و مطالبه گری حقوق آنان در سطح استان با تلاش نیروهای دولتی وغیر دولتی و همراهی شرکای اجتماعی با برنامه ریزی ،اقدام و ارزیابی در حال انجام است.

دکتر علیرضا وحیدزاده، گفت: گرچه تاکید بر خدمت موثر و بی منت به مردم بر اساس بضاعت در حال انجام است، اما برخی از محدویت ها مانند عدم توان در رفع نیازهای معیشتی و درمانی و... مددجویان و برخی از مشکلات پیش روی مراکز مثبت زندگی، نداشتن اعتبارات و عدم حمایت های مالی در بازدید های مکرر میدانی برخی مشکلات را متوجه بهزیستی استان کرده است.

امیر حسین عرب زاده مشاور رئیس سازمان بهزیستی در امور مجلس و استان ها نیز در این نشست طی سخنانی اظهار داشت: استان کرمان باید بخاطر داشتن نمایندگانی که در سطح ملی، فعال هستند به خود ببالد و این فرصتی استثنایی است، که نمایندگان استان در تمام جلسات کمیسیون‌ های مجلس حضور فعال دارند.

شایان ذکر است؛ در ادامه این نشست هریک از اعضای شورای معاونین به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در جهت قادر سازی افراد و جمعیت هدف و پیشبرد اهداف سازمان ارائه نمودند؛ که در نهایت پس از استماع این نظرات از سوی رییس سازمان در جهت رفع موانع، مشکلات و بهره برداری از نظرات ارزنده و کارشناسی همکاران بهزیستی استان قول مساعد داده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha