شتاب قابل توجه جمعیت کشور به سوی سالمندی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، گفت: جمعیت کشور با شتاب قابل توجهی در حال سالمند شدن است و برای داشتن جامعه ای با سالمندانی سالم، فعال و با نشاط، برنامه ریزی و انجام اقدامات و مداخلات مطلوب در اولویت می باشد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر محسن بارونی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در کمیته فنی بازنگری برنامه کشوری سلامت سالمندان که در محل پژوهشکده آینده پژوهی در سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمان، برگزار شد، گفت: جمعیت کشور با شتاب قابل توجهی در حال سالمند شدن است و برای داشتن جامعه ای با سالمندانی سالم، فعال و با نشاط، برنامه ریزی و انجام اقدامات و مداخلات مطلوب در اولویت می باشد.

وی در ادامه افزود: یکی از راه های نجات جامعه از این معضل، انجام مداخلات بهینه و برنامه ریزی مناسب استفاده از شاخص های سلامت است.

دکتر محسن شتی رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت نیز به بیان اهداف این نشست پرداخت و تصریح کرد: باید بحث برنامه ریزی مبتنی بر شواهد با بهره مندی از اطلس ها و شاخص های سلامت سالمندان با اعضای پژوهشکده آینده پژوهی برگزار شود.

وی افزود: همچنین مقرر شده است؛ ضمن تعامل سازنده و همکاری لازم پژوهشکده آینده پژوهی در سلامت و اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت، گام موثری در جهت نیل به اهداف ارتقاء سلامت سالمندان کشور برداشته شود.

شایان ذکر است؛ این نشست با حضور دکتر محسن شتی رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت، دکتر مرتضوی سالمندشناس عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر شریفی متخصص اپیدمیولوژی سالمندی و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، اعضای هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دکتر محسن بارونی معاون بهداشتی دانشگاه و کارشناسان واحد سلامت سالمندان این معاونت در پژوهشکده آینده پژوهی در سلامت دانشگاه برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha