نصب به روزترین دستگاه های پرتو درمانی در مرکز رادیوتراپی_ انکولوژی یاس کرمان

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در جریان بازدید از بخش های مختلف طرح درمانی تخصصی خیّرساز رادیوتراپی - انکولوژی موسسه خیریه یاس کرمان، گفت: به روزترین دستگاه های رادیوتراپی و پرتودرمانی جهت این مرکز خریداری شده و به زودی شاهد افتتاح این مرکز خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر محمد خاکساری در بازدید از مرکز تخصصی خیّرساز رادیوتراپی - انکولوژی موسسه خیریه یاس کرمان، گفت: این طرح درمانی توسط انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان کرمان (یاس) در ابتدای اتوبان هفت باغ با زیربنای ۳۰۰۰ مترمربع در حال ساخت است.

وی افزود: هم اکنون تمامی تجهیزات اصلی و تخصصی این مرکز با رقمی بالغ بر ۴/۳ میلیون یورو خریداری شده است و تاکنون قریب به ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه امور عمرانی طرح شده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، تصریح کرد: با توجه به نیاز منطقه جنوب شرق کشور به دستگاه رادیوتراپی(پرتودرمانی)، خیّرین انجمن خیریه یاس کرمان کار احداث مرکز پیشرفته رادیوتراپی- انکولوژی را آغاز کرده و این طرح تاکنون پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی داشته است.

دکتر محمد خاکساری خاطرنشان کرد: این دستگاه پرتودرمانی قابلیت انجام تکنیک های پیشرفته پرتودرمانی از جمله IMRT دارد. همچنین برای اولین بار دستگاه براکی تراپی(Brachytherapy) که تاکنون در استان های کرمان، سیستان بلوچستان، خراسان جنوبی، هرمزگان، یزد و بوشهر وجود نداشت؛ توسط انجمن خیریه یاس کرمان خریداری شده است و بزودی در این مرکز نصب و آماده خدمت به بیماران مبتلا به سرطان خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ برای اولین بار در جنوب شرق کشور دستگاه سی تی سیمولاتور با آپشن های کامل رادیوتراپی توسط خیرین کرمانی خریداری برای این مرکز خریدری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha