تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر فارس در شیراز

در مراسمی از ۶۷ پژوهشگر و فناور برتر دانشگاه‌های فارس، دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دانش بنیان استان تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس،استاندار فارس در این مراسم گفت: روسای دانشگاه‌ها باید ماهیانه ۲ ساعت را با برپایی میز خدمت برای بررسی مشکلات پژوهشگران اعم از اساتید، دانشجویان، شرکت‌های دانش بنیان و فناور اختصاص دهند.
محمد هادی ایمانیه با بیان اینکه زمینه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم شده است، افزود: فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف دانشگاه‌ها که با استعداد، باهوش، توانمند و دارای رتبه‌های بالا هستند؛ معمولا سال اول پس از فارغ التحصیلی با مشکلات اشتغال مواجه می‌شوند که این افراد می‌توانند در فارس به بنیاد نخبگان و مجمع خیرین نخبه پرور استان مراجعه کنند.
وی ادامه داد: این افراد با استعداد به عنوان یک سال پست دکتری به سازمان‌های مختلف و موسسات خصوصی و دولتی معرفی می‌شوند و حقوقشان را بنیاد نخبگان و مجمع خیرین نخبه پرور پرداخت خواهد کرد.
استاندار فارس با اشاره به این که یک درصد بودجه‌ها و اعتبارات هر سازمانی به پژوهش باید اختصاص پیدا کند، اما در این بند قانونی استثنا وجود دارد، خطاب به نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه هفتم و همچنین در بودجه ۱۴۰۲ این استثنا بند یک و شش حذف شود تا شاهد افزایش ده برابری اعتبارات پژوهشی استان باشیم و این موضوعی است که نمایندگان فارس بایستی پیگیر آن باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha