چهار سایت اینترنت ۵G در کرمان راه اندازی شد

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان، از راه اندازی نخستین سایت ۵G در استان کرمان خبر داد و گفت: فناوری ۵G یکی از بزرگترین اتفاق های شبکه ملی اطلاعات در استان کرمان است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حسین ساجدی با اعلام راه اندازی نخستین سایت ۵G در استان کرمان، ‌گفت: شبکه نسل‌ پنج‌ ‌تلفن‌ همراه ‌۵G،‌ دارای‌ مزایایی‌ نظیر سرعت‌ بیشتر، تاخیر کمتر، تعداد و تراکم بالاتر و شبکه پایدار است.

وی افزود: این مزایا، منجر به مدیریت خدمات حیاتی، دستیابی به پهن باند سریعتر در همه جا و بهره گیری از اینترنت اشیای انبوه می‌ شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان، با اشاره به راه اندازی چهار سایت ۵G در استان کرمان، گفت: اینترنت نسل پنجم فقط برای ارتباطات نیست، بلکه کاربرد اصلی آن در استفاده از فناوری های مختلف مانند اینترنت اشیا، شهر هوشمند و در نهایت اقتصاد دیجیتال است.

ساجدی؛ راه اندازی فناوری ۵G را یکی از بزرگترین اتفاق های شبکه ملی اطلاعات در استان دانست و ابراز کرد: فناوری ۵G ضمن افزایش سرعت و کیفیت خدمات دیجیتال، به توسعه خدمات شهر هوشمند و خدمات مبتنی بر فناوری اینترنت اشیاء‌ می پردازد.

وی، تصریح کرد: بنابراین با استفاده از این فناوری می توان با ایجاد زیرساخت های لازم، رشد شرکت های فعال، حمایت و پشتیبانی جدی از کسب و کارهای نوپای اینترنتی از آغاز تا ورود به بازار را تسریع کرد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان، خاطر نشان کرد: در واقع اینترنت نسل پنجم در حال حاضر آخرین سری از نسل شبکه اینترنت بی‌ سیم است، که به طور کلی این فناوری به علت بی‌سیم(Wireless) بودن و ارائه پهنای باند بسیار زیاد، سرعت فوق‌ العاده بالایی را برای انتقال داده‌ ها در اختیار کاربران قرار می‌ دهد.

ساجدی؛ همچنین از توافق استانداری کرمان و شهرداری‌ های استان با شرکت‌های وب، جهت اجرای پروژه FTTX(فیبر نوری) در ۸۴ شهر استان خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha