شاخص‌های اقتصادی امنیت غذایی، در نظر گرفته شود

استاندار زنجان گفت: امنیت غذایی مسئله مهم و بحرانی کشور است و لازم است شاخص‌های اقتصادی در این زمینه در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، محسن افشارچی ظهر رور چهارشنبه در جلسه ستاد توسعه کشت و اقتصاد دانش‌بنیان در حضور معاون وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اهمیت دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی، اظهار کرد: امنیت غذایی مسئله مهم و بحرانی کشور است و لازم است شاخص‌های اقتصادی در این زمینه در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به ایجاد انگیزه اقتصادی و گفتمان ‌دانش‌بنیان در استان، بیان کرد : شروع سیاست‌های حمایتی بخش کشاورزی آغازگر تحولی مهم است که در این راستا استان زنجان به عنوان یازدهمین استان، صندوق توسعه کارگزاری افتتاح شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه باید بدانیم چه مقدار فعالیت‌های دانش‌بنیان کشاورزی منجر به رونق و توسعه استان می‌شود، افزود : شاخص ضریب نفوذ دانش مسئله مهمی است اما این دانش باید در محوریت ترویج کشاورزی نوین و در نهایت رونق جیب کشاورزان باشد.

افشارچی با اشاره به تأثیرات مطلوب و هدف‌گذاری درست در اصلاح الگوی کشت، بیان کرد: باید توجه کنیم که دانش این موضوع از لحاظ اقتصادی چه تحولی ایجاد خواهد کرد تا بررسی دقیق تری انجام شود و زیرساخت‌های حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز بیش از گذشته برای تامین امنیت غذایی فراهم شود.
وی با اشاره به سهم ۱۹ درصدی کشاورزی در استان زنجان گفت : ترویج و تفیهم کشاورزان برای تغییر نظام الگوی کشت بسیار مؤثر است دانست چرا که بر هم زدن نظم قبلی به نظم جدید اثراتی دارد و سنجش و نظارت تحقیق در این مسئله امری ضروری است.

استاندار زنجان با بیان اینکه مسئله اقتصادی کشاورزان بسیار مهم است افزود: باید کشاورز از این تغییر راضی باشد که آیا در آورده سالانه تغییری صورت میگیرد یا نه که اگر این چنین نشود نگران کننده‌ است.‌

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha