پویش «من و کتابخانه» در مساجد استان کرمان برگزار می شود

مدیر ستاد کانون‌ های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان، از برگزاری پویش «من و کتابخوانی» همزمان با سی امین هفته هفته کتاب و کتابخوانی جمهوری اسلامی در مساجد کل استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام مصطفی گرجی، با اشاره به سی امین هفته کتاب و کتابخوانی کشور، گفت: یکی از مزیت‌ های مهم کانون‌ های فرهنگی مساجد، برگزاری دوره‌های کتاب و کتابخوانی در مساجد، علاوه بر اعمال مناسکی موضوعات فرهنگی و اجتماعی خیلی مهم است.

وی افزود: نزول کتاب همراه با ارسال پیامبران الهی، حاکی از اهمیت موضوع کتاب در زندگی بشر است و جامعه ای که ارتباط مستمر با کتاب داشته باشد جامعه ای آگاه است که مسیر توسعه برای او فراهم تر می شود. یکی از گذرگاه های دانش کتاب است و خداوند هر پیامبری را که مبعوث کرد، برای هدایت خلق یک کتاب به همراه وی فرستاد.

مدیر ستاد کانون‌ های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان، اظهار داشت : در حوزه کتاب در کانون‌ های مساجد، علاوه بر خواندن کتاب های با موضوعات مختلف، قصه گویی، کارگاه‌ های قصه نویسی، تولید پادکست های صدا از کتاب و کتابخوانی نیز جزء برنامه های تولیدی می‌ باشد.

پویش «من و کتابخانه» در مساجد استان کرمان برگزار می شود

وجود ۷۰ کتابخانه مخزن دار در استان کرمان

حجت الاسلام گرجی با اشاره به اینکه در حوزه کتاب خوانی، ۷۰ کتابخانه مخزن دار در مساجد استان کرمان داریم، گفت: علاوه بر این در زمینه برنامه های تشویق به کتابخوانی برنامه های اهداء تجهیزات به ۵ کتابخانه، واریز سرانه به ۹ کتابخانه جدید التاسیس، طرح ویژه شنبه‌ های با کتاب، کارگاه قصه گویی ویژه کودکان و نوجوان، شرکت کتابداران کتابخانه دردوره آموزشی همراه با اعطای گواهینامه را در حال اجرا داریم.

حجت الاسلام گرجی، تصریح کرد: از برنامه‌ های مهم ما در این هفته نشست کتابخوانی در مساجد از مشارکت حداکثری در برنامه رواق کتاب، شنبه‌ ها با کتاب، نشست کتابخوانی با کتاب، انتشار فرموده‌ های مقام معظم رهبری و مسولین در مورد اهمیت کتاب، جمع آوری کتاب‌ های بلا استفاده در مساجد و خانه‌ ها و تهیه کتاب جدید است.

مدیر ستاد کانون‌ های فرهنگی و هنری مساجد استان کذمان، بیان کرد: پویش کتابخوانی من و کتابخانه در مساجد استان کرمان، با محورهایی از جمله نشست های کتابخوان، نشست با نویسندگان، خوانش کتاب، مسابقه نقاشی از «قصه های من» خاطره نویسی، قصه گویی، قاصدک های داستان، جشنواره قاصدک های داستان ، مسابقه نقاشی از کتاب خوانی کودکان ونوجوانان، برنامه بعدی جشنواره قاصدک‌ های داستان است که با موضوع آزاد(ویژه کودکان و نوجوان)، جشن کتاب، گردهمایی و اردوی یک روزه همراه با جنگ کتاب همراه است.

نشست صمیمی با کتابداران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان

حجت الاسلام گرجی، خاطرنشان کرد: نشست صمیمی با کتابداران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان ۲۴ آبان ماه، بازدید از مجموعه کتابخانه ملی شهر کرمان، جشن کتاب ویژه برنامه هفته کتاب و کتابخوانی کانون فرهنگی هنری الجواد شهرکرمان ۲۸ آبان ماه و اردوی یک روزه بچه های مسجد همراه با جُنگ کتاب در کانون مکتب الشهدا منطقه سرآسیاب فرسنگی از دیگر برنامه های هفته کتاب در استان کرمان است.

وی؛ همچنین کارگاه قصه گویی ویژه کودکان و نوجوانان، اجرای طرح بهترین برداشت(برداشت از کتاب آن ۲۳ نفر نویسنده احمد یوسف زاده) در شهرستان کوهبنان ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد و کارمندان ادارات و دانشجویان؛ حضور کتابداران کتابخانه های مساجد در دوره آموزشی(ارتقاء و توسعه کیفی کانونهای الگو در حوزه کتاب و کتابخوانی همراه با اعطای گواهینامه) و نشست های کتابخوان در مساجد با حضور نویسندگان مختلف به صورت ماهیانه را از دیگر فعالیت های این هفته عنوان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha