آزمون آسکی برای دانشجویان بهداشت عمومی در دانشکده بهداشت مشهد برگزار شد

مدیر گروه آموزش بهداشت و ارتقای سلامت دانشکده بهداشت مشهد اظهار کرد: آزمون آسکی برای 32 نفر از دانشجویان کارشناسی پیوسته بهداشت عمومی برای نخستین بار در این دانشکده برگزار شد تا قبل از ورود به مراکز بهداشت ، توانمندی آنها سنجیده شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی،دکتر نوشین پیمان، با اشاره به اینکه آزمون آسکی به منظورر ارزیابی میزان توانمندی دانشجویان کارشناسی پیوسته بهداشت عمومی برگزار می شود، خاطر نشان کرد: این آزمون در 8 ایستگاه برگزار می شود و دانشجویان در هر ایستگاه موضوعاتی را که فراگرفته اند به شکل عملیاتی اجرا می کنند.

وی تصریح کرد: موضوعات این آزمون ها در حوزه خدماتی است که باید در مراکز بهداشت ارائه دهند، خلاصه می شود.

مدیر گروه آموزش بهداشت و ارتقای سلامت دانشکده بهداشت مشهد بیان کرد: بررسی معاینات اولیه فرد، معاینات سر و گردن، تست تیروئید، فشار خون، مراقبت از مادر باردار ، نوزاد ،کودکان، کمک های اولیه و تزریقات و پانسمان از جمله موضوعات مورد بررسی در آزمون اسکی است.

دکتر پیمان با بیان اینکه این آزمون سالانه یک دوره برگزار می شود ، خاطر نشان کرد: این آزمون قبل از شروع دوره کارآموزی و بعد از گذراندن دوره آموزشی و کارگاه های آموزشی برگزار می شود.

دکتر شهین سعیدی نجات، مسئول برنامه های کارآموزی دانشکده بهداشت مشهد با اشاره به اینکه 8 جایگاه پانسمان، تزریقات عضلانی و وریدی و بررسی سلامت کودک، مادر باردار از نظر قد و وزن و bma وعلایم حیاتی، میزان فشار و قند خون، نمونه گیری تیروئید کودکان و معاینه تیروئید بیماران برای دانشجویان در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: این آزمون برای اولین بار در دانشکده بهداشت مشهد برگزار می شود و در واقع این آزمون حکم میان ترم دارد تا کیفیت آموزش بررسی و براساس میانگین نمرات دانشجویان در صورت نیاز برای آنها کلاس های متمم و جبرانی برگزار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha