3000 نفر از کادر بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد زیر پوشش واکسیناسیون آنفلوانزا قرار گرفتند

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: تاکنون سه هزار نفر از کادر بهداشت و درمان این دانشگاه، زیر پوشش واکسیناسیون آنفلوانزا قرار گرفته اند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر امیر رضا صالح مقدم با بیان اینکه واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان به دلیل مواجهه مستقیم با بیماران مبتلا به آنفلوانزا به صورت اولویت بندی در حال انجام است خاطر نشان کرد:همچنین برای افراد علامت دار تست رپید مورد نیاز نیز در اختیار بیمارستان ها قرار گرفته است که در مدت 30 دقیقه ابتلا یا عدم ابتلا را تشخیص می دهد.

وی افزود: واکسیناسیون آنفلوآنزای تکنسین‌های اورژانس نیز آغاز شده و بیش از ۲۰۰ سهمیه برای آن‌ها در نظر گرفته شده که از این تعداد ۱۴۰ نفر واکسینه شده‌اند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه دریافت واکسن بهترین و موثرترین راه پیشگیری از عوارض و خطرات ناشی از بیماری آنفلوانزاست تصریح کرد: بیش از 80 سال است که از واکسن آنفلوانزا برای پیشگیری و کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری استفاده می شود.

دکتر صالح مقدم خاطر نشان کرد: واکسیناسیون بر علیه آنفلوانزا به طور موثری از بستری شدن مجدد، مراجعات سرپایی و میزان بستری شدن در بیمارستان به علت بیماری جلوگیری می کند.

وی تصریح کرد: بر اساس بررسی های انجام شده، احتمال بستری شدن در بخش های مراقبت ویژه افرادی که واکسن آنفلوانزا را دریافت کرده اند صفر است و مدت بستری شدن بطور میانگین 4 روز کمتر است.

دکتر صالح مقدم از تمامی کادر درمان بیمارستان ها خواست جهت حقظ سلامتی خود ، در انجام واکسیناسیون اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha