پرسش ها و ابهامات دانش آموزان با دلیل و برهان پاسخ داده شود

وزیر آموزش و پرورش در نشست با فرهنگیان استان زنجان با اشاره به اینکه دانش آموزان ابهامات و پرسش هایی دارند از معلمان خواست تا به پرسش های دانش آموزان به طور متقن و مستدل پاسخ دهند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری با تبریک میلاد با سعادت امام حسن عسگری علیه السلام با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع دانش آموزان که به ریشه شناسی دشمنی دشمنان پرداخته بودند، اظهارکرد: مقام معظم رهبری تلاش‎های تاریخی کشورهای غربی اعم از سنگ اندازی در مسیر فعالیت‎های افرادی مانند مصدق که شخصیتی ملی محسوب می‎شد، این دشمنی را نه تنها با نظام جمهوری اسلامی بلکه با مردم ایران و توسعه و استقلال کشور عنوان کرده ‎اند. این دشمنی‎ها به دلیل موقعیت ممتاز کشور به ویژه در تربیت نیروی انسانی است و از این رو یکی از تاکتیک‎های دشمن، نفوذهای ایدئولوژیک و تلاش‎هایی است که در این زمینه صورت می‎پذیرد.

عضو کابینه دولت سیزدهم بازگشایی مدارس را برنامه ریزی شده، عالمانه، بر مبنای داده‎ های پژوهشی و برای پیشگیری از آسیب‎هایی اجتماعی دانست و اظهارکرد: تلاش‎های دشمنان و افراد فریب خورده در مانع تراشی برای عدم بازگشایی مدارس به نتیجه نرسید و شکست خورد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: شعار مجمع عمومی سازمان ملل دگرگونی در آموزش است و تلاش‎هایی مانند تنطیم سند ۲۰۳۰ به عنوان راهی برای ورود خزنده و نفوذ لیبرالیسم و فرهنگ‎ها و ارزش‎های غربی میان دانش آموزان است. پراگماتیسم غربی تلاش می‎کند، خانواده را به عنوان یک بنگاه اقتصادی ورشکسته معرفی کند، امری که افراد را در اقدام برای تشکیل خانواده مردد می‎کند.

عضو کابینه دولت مردمی اظهارکرد: در نظام تعلیم و تربیت بالاترین مقام به معلم اختصاص یافته است. معلم در خط مقدم فعالیت‎های دستگاه تعلیم و تربیت است و کار او از ارزش دو چندانی برخوردار است، لذا دولت سیزدهم توجه ویژه‎ای به آموزش و پرورش دارد و تلاش‎های زیادی برای اجرای قانون رتبه بندی معلمان در راستای افزایش کیفیت آموزشی انجام داده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برخی از دستاوردهای دولت در حوزه آموزش و پرورش اظهار کرد: در سال جاری ۲۱ هزار میلیارد تومان علاوه بر بودجه آموزش و پرورش برای تکمیل طرح‎های نیمه تمام و ۲ هزار میلیارد تومان برای تجهیز و تعمیر امکانات و تجهیزات مدارس تخصیص داده شده است و جلسات اختصاصی و بازدید رئیس جمهور از وزارت آموزش و پرورش دلیلی بر اولویت تعلیم و تربیت برای آقای رئیسی است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: باید برای تحول در نظام آموزشی تمرکز کنیم. برخی از فعالیت‎ها در دوره کرونا تعطیل شد، لذا این فعالیت‎ها باید دوباره ازسر گرفته شوند. دانشگاه فرهنگیان باید احیا شود، لذا در حال ایجاد زمینه برای جذب دکتر معلم‎ها در دانشگاه فرهنگیان هستیم.

نوری با اشاره به حوادث اخیر کشور گفت: هر کدام از دانش آموزان که ابهاماتی دارند، باید اجازه دهیم آن‎‎ها را به سوال تبدیل کنند و پاسخ سوالات خود را با ما مطرح کنند. اگر اجازه این کار داده نشود، سوالات به انتقاد تبدیل می‎شوند و اگر انتقادات را پاسخ ندهیم به اعتراض متصل می‎شوند، لذا انتقاد و اعتراض باید متقن و مستدل پاسخ داده شوند، زیرا دانش آموزان توجیح را نمی پذیرند.

عضو کابینه دولت سیزدهم با بیان برخی ویژگی‎های معلمان در کلاس درس، گفت: معلمی موفق است که ۵ درصد متکلم باشد، نقش راهبری در کلاس درس ایفا کند و میدان عمل را در اختیار دانش آموزان قرار دهد، زیرا دانش آموزان پژوهنده هستند و معلم باید در امر پژوهش کنار دانش آموزان باشد.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: در آینده‎ای نزدیک با لطف و توجه حضرت حق و با تلاش‎های مجموعه آموزش و پرورش در زمینه‎ های علمی، قله‎های افتخار و دانایی را فتح خواهیم کرد، زیرا معلمان و دانش آموزان ما این ظرفیت را دارند و این اتفاق تحقق می‎پذیرد.

شایان ذکر است وزیر آموزش و پرورش در ابتدای ورود به شهر زنجان با حضور در گلزار شهدای این شهر نسبت به مقام شامخ شهدای جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ادای احترام کرد وی در ادامه این سفر در بازدید از هنرستان کشاورزی این شهر در جریان مهمترین فعالیت‎های این استان قرار گرفت و نسبت به تسریع پروژه‌های عمرانی در داخل این هنرستان دستورات لازم را صادر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha