امام جمعه کرمان: شعار علیه استکبار حرف تمامی آزادمردان تاریخ است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در خطبه های امروز نماز جمعه کرمان، با اشاره به روز ۱۳ آبان گفت: شعار علیه آمریکا و استکبار جهانی حرف امروز ما نیست، بلکه حرف جریان آزادی‌ خواه و آزادمردان در طول تاریخ و شعار اصلی انبیای الهی است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته بعد از برگزاری تجمع و راهپیمایی ۱۳ آبان در شهر کرمان با بیان اینکه تذکر اول به جریان‌ هایی که با کمال تأسف در شرایط فعلی سکوت کرده اند، این سوال را مطرح کرد: چرا در مظلومیت انقلاب و امام ساکت شده‌ اید؟ در روزهای سخت باید از نظام و انقلاب دفاع کنیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانات شفاف در جمع دانش‌ آموزان حجت را بر همگان تمام کردند؛ افزود: آنان که ادعای دفاع از انقلاب، ولایت و استقلال کشور را دارند، باید بدانند که اکنون زمان سکوت نیست. باید زخم‌های کهنه سیاست را مرحمت بگذاریم، در جبهه واحد پشت سر رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار بگیریم و برای دفاع از انقلاب و نظام صف آرایی کنیم و مانند هشت سال دفاع مقدس در کنار هم باشیم.

خطیب نماز جمعه کرمان؛ عنوان کرد: اعتراض و اغتشاش بهانه است، دشمن می خواهد کشور را ناامن کند و چهره‌ های عدالت خواه و دلسوز انقلاب اکنون باید در جبهه واحد پشت سر مقام معظم رهبری بایستند و پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به کشور آسیبی نرسد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تاکید کرد: در بازدارندگی دفاعی به نقطه‌ ای از قدرت رسیده‌ ایم و مسئولان باید در تمامی حوزه ها کشور را به بازدارندگی فعال برسانند که این بر عهده نسل جوان امروز است.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ آبان روز بسیار حساس و مهمی است و کشور ما این روز را خلق کرده و پرچم آن را به اهتزاز درآورده است، افزود: کشور پای این پرچم ایستاده و هزینه‌ ها داده است.ارزش مبارزه با استکبار برای بشریت بسیار والا است؛ زیرا مردان پاک و انبیا و ائمه در راس آن ایستاده اند و در این راه خون ها داده اند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان، تاکید کرد: کشور ما چند راه در پیش دارد که در تصورمان باید یک راه را انتخاب کنیم، که یک راه تسلیم در مقابل دشمن است که ما از تسلیم خاطرات تلخ و نامبارکی داریم و میدانیم تسلیم برای آزادی و استقلال بسیار خطرناک است. تسلیم خطرناک‌ترین راه برای آزادگی و استقلال یک کشور است، زیرا تسلیم را در زمان طاغوت و پهلوی تجربه کردیم و تلخ ترین اتفاق تاریخ رقم خورد، تسلیم بودیم اما قانون رسمی در کشور تصویب کردند که سگ آمریکایی بر شاه کشور ترجیح داده شود.


حجت الاسلام علیدادی سلیمانی همزیستی مسالمت آمیز را راه دوم دانست و گفت: ممکن است برخی از روشنفکران داخل و خارج بگویند ما زندگی مسالمت آمیز می کنیم، در حالی که طرف آنها آمریکایی است که هرگز خود اجازه این کار را به ملت ها نمی دهد و همواره سعی آنها بر این است که اخلاق را اسیر منفعت و قدرت بکنند؛ در سند استراتژیک این کشور آمده که تسلیم با فشار اقتصادی بر ملت‌ ها و دولت ها، پس جبهه مقابل ما همزیستی مسالمت آمیز را قبول ندارد، بنابراین راه بر همزیستی مسالمت آمیز نیز بسته است.


وی از جنگ به عنوان راه سوم پیش روی ملت ایران نام برد و گفت: راهبرد جنگ راهبرد اعتقادی ما نیست، پیامبر و مسئولان ما اهل جنگ نبودند و تمامی جنگ های تاریخی ما دفاعی بوده اند، اما اگر کسی تجاوز کند ما دفاع می کنیم. همانطور که در ۸ سال دفاع مقدس مردانه دفاع کردیم و دراین میان بازدارندگی فعال جزء اولویت های ماست و باید آنقدر در حوزه نظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی قوی شویم که دشمن نتواند به خود جرات دهد کوچکترین هجمه ای به ما داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان؛ اظهار کرد: ایرانی ها در طول تاریخ همیشه با تمامی قدرت از خودشان دفاع کردند و دنبال حمله به کشوری نبودند، راهبرد جنگ را مناسب نمی دانیم اما اگر کسی به ما حمله کند همچون هشت سال دفاع مقدس مردانه می ایستیم. ما مرد روز سخت و جنگ و جبهه هستیم اما زمانی که کسی به کشورمان تجاوز کند، ما دفاع می کنیم نه حمله و هجمه، که نگاه ملی ما هم همین است

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، بیان کرد: قانونی تصویب کردند که مستشاران آمریکایی هرکاری در کشور می توانند انجام دهند، لذا آنان حق توحش از ما می‌ گرفتند، پس تسلیم در مقابل این کشور ننگ است، لذا کشور ما تسلیم نخواهد شد. انقلاب کردیم تا تسلیم مستکبران نشویم و در واقع تسلیم با ذائقه اسلامی و ایرانی سازگاری ندارد.

وی، ابراز داشت: ممانعت از توان ملی کشورهای مستقل نیز در سندهای دیگر آمریکا آمده است، ضمن آنکه سند دیگر آن سازمان ملل است که برای هم زیستی مسالمت‌آمیز شکل گرفت، اما در ساختار این سازمان حق هم زیستی نیست، زیرا حق وتو در قوانین آن وجود دارد.


امام جمعه کرمان تاکید کرد: در راهبرد دفاعی به جایی رسیدیم که کوچکترین تجاوز سربازان آمریکایی را دست بسته جلوی دوربین می آوریم و اقتدارمان را نشان می دهیم و زمانی سپهبد شهید سلیمانی را به شهادت می رسانند، موشک‌ های ما پادگان آمریکایی ها را به لرزه در می آورند. در بازدارندگی دفاعی به نقطه‌ای از قدرت رسیده‌ایم و مسئولان باید در تمامی حوزه ها کشور را به بازدارندگی فعال برسانند که این برعهده نسل جوان امروز است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، افزود: جلیقه زردهای معترض در خیابان پاریس به اشد مجازات محکوم می‌ شوند و برخورد با آنان را قانونی می دانند، اما وقتی با آشوبگران قاتل و تروریست داخلی برخورد می شود، صدای غربی‌ ها بلند است، این دوگانگی را چگونه توجیه می‌ کنید؟ نیروی انتظامی که برای امنیت و نظم وارد شده، در کف خیابان ترور می شود و غربی ها آن را آزادی می دانند.

وی افزود:راهبرد ما بازدارندگی فعال است و به معنی این است که آنقدر در بحث نظامی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی قدرتمند بشویم که دشمن به خود جرات ندهد که کوچکترین هجمه‌ای را علیه ما داشته باشد همانطور که در بخش نظامی به این قدرت رسیده ایم و اکنون راهبرد نظامی ما به ثمر نشسته است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان خاطرنشان کرد: کشورهای دیگر در دوران دفاع مقدس، موشک و حتی سیم خاردار به ما ندادند، لذا ما مظلومانه دفاع کردیم و پیروز شدیم، اما امروز به جایی رسیدیم که قدرت و اقتدار پهباد پیشرفته آمریکایی ها را در ارتفاع بالا پودر می کنیم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان با بیان اینکه روز مبارزه با استکبار جهانی ریشه عقیدتی، عقلانی، سیاسی و تاریخی دارد گفت: سه حادثه بزرگ در این روز اتفاق افتاد و این روز تبلوری از جنایات استکبار به ملت ایران است.

وی افزود: مبارزه دانش آموزان در جبهه توحید در مقابل طاغوت و به خاک و خون کشیده شدن آنان و دانشجویانی که با تسخیر لانه جاسوسی به جاسوسی آمریکا پایان دادند در روز ۱۳ آبان اتفاق افتاده است، لذا حضور در راهپیمایی روز مبارزه با استکبار آرزوی هر انسان آزاده در خط انبیا است. اصلا مبارزه با استکبار از همان اول در دست جبهه توحید بوده است، از همان روزی که بشر پا روی زمین گذاشت دو جبهه مقابل هم قرار گرفتند: در یک جبهه مستکبران و ظالمین بودند و در جبهه دوم مردم حق طلبان و متدین و در صدر آن‌ ها انبیاء الهی هستند.

خطیب جمعه کرمان تصریح کرد: بارزه با استکبار امروزی و دیروزی نیست ریشه در تاریخ بشریت و انبیای الهی دارد.شعار علیه آمریکا حرف امروز ما نیست بلکه حرف جریان آزادی‌خواه در طول تاریخ و شعار اصلی انبیای الهی است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، ابراز داشت: در جبهه ای قرار داریم که استکبار خود را قدرت مطلق می داند، تک صدایی را قبول دارد و عالم و آدم را در اختیار خود می‌داند، این جریان تفرقه را رواج می‌دهد تا خود حکومت کند. این جریان با فشار حداکثری بر دولت و ملت ها، آنها را به تسخیر خود در می‌ آورد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا جبهه‌ای خودش را قدرت مطلق می‌ داند و استکباری تک صدای ترویج داده است و همه عالم و آدم بیاید از اون دستور بگیرند، گفت: رئیس جمهور آمریکا مثل فرعون خودش را قدرت برتر می‌ داند و جریان جهانخوار دارد و این جریان تفرقه در بین مردم می‌ اندازد تا خود حکومت کند و آن‌ ها را در اختیار خود قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان، گفت: امروز افتخار ملت ایران است در تاریخ بشریت در میان میلیاردها انسان مبدا و مخترع این روز باشیم، چون فهرستی از جنایت‌های مستکبران را یادآوری می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی افزود: از مردم انقلابی بخاطر حضور پرشور و پررنگ تشکر می‌ کنم، بخصوص دانش آموزان و دانشجویان عزیز و این روز را به شما تبریک می گویم. امروز روز حساس و تاریخی است و کشور و انقلاب ما این روز را فتح کرد و پرچم ایران در این روز برافراشت و هزینه‌های زیادی بابت آن داده است. امروز با خدای خود عهد کردیم مبارزه با استکبار و طاغوت را ادامه دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha