باید همه تلاش ما ارتقای سلامت باشد/ پیشگیری و کاهش بار بیماری اولویت است

رییس فرهنگستان علوم پزشکی کشور گفت: باید همه تلاش ما نگهداشت و ارتقای سلامت جامعه باشد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، دکتر علیرضا مرندی در سمینار مدیران مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور در بیمارستان شهید رجایی، اظهار داشت: نباید خیلی خودمان را اسیر مقدمات کنیم. هر چیزی که به نظرمان صحیح است باید اقدام کنیم.


وی افزود: ما سی و چند سال قبل برنامه و تئوری بهداشت و سلامت را نوشتیم و برای همه رشته‌ها برنامه‌ریزی کردیم. اما وقتی مسئول تغییر می‌کند برنامه‌ها نیز تغییر می‌کند.
دکتر مرندی خاطرنشان کرد: باید همه تلاش ما بر نگهداشت و ارتقای سلامت باشد و در صورتی که فردی بیمار شود با علم و آگاهی باید به مردم خدمت کنیم.


پیشگیری و کاهش بار بیماری اولویت است


رئیس فرهنگستان علوم پزشکی با بیان اینکه مسئولیت پزشکان، سلامتی افراد، پیشگیری و کاهش بار بیماری است، گفت: دانشکده پزشکی و علوم پزشکی ما باید به مردم پاسخگو باشد، شعار بهداشت می دهیم اما دنبال درمان و دارو هستیم در حالی که مشکل مردم مسائل اولیه سلامت است.


دکتر مرندی خاطرنشان کرد: دستیابی به اولویت های سلامت از طریق شبکه بهداشت ممکن خواهد بود و باید سطح ۱، ۲، ۳ دیده شود. از طریق پیشگیری، ارتقای سلامت، عدالت و آموزش در جامعه ممکن خواهد شد.


وی با تاکید بر سلامت معنوی کادر بهداشت و درمان گفت: دانشجویان و استادان پزشکی اگر از سلامت معنوی بیشتر برخوردار باشند شیفته خدمت به مردم خواهند شد و باید به اخلاق در سلامت بپردازیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha