انتصاب سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان

با استعفای علی حاجی زاده مدیر سابق اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان، طی حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی، رضا حافظی به سرپرستی این اداره کل منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ جلسه تودیع و معارفه مدیرکل سابق و جدید راه و شهرسازی استان کرمان، با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم شهرستان‌ های کرمان و راور در مجلس و عفت شریعتی نماینده مردم شهرستان‌ های زرند و کوهبنان در مجلس برگزار شد.

استاندار کرمان در این آیین با آرزوی توفیق برای مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان، گفت: بحث مسکن، مبتلا به همه مردم است و بخش عمده‌ ای از درآمدها و هزینه‌ زندگی مردم صرف مسکن می‌شود.

فداکار ابراز داشت: عقب‌ افتادگی زیادی هم در بخش مسکن وجود دارد و امیدواریم با طرح جدید نهضت ملی مسکن، کار به خوبی پیش رود.

استاندار کرمان از نقش ستادی و پشتیبانی، راه و شهرسازی نقش ستادی و پشتیبانی در طرح‌ ها سخن گفت و افزود: ۷۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه راه و شهرسازی ابلاغیه سفر ریاست جمهوری به استان کرمان است، که بخشی از محل فروش املاک تامین می‌شود.

فداکار تاکید کرد: کارها به روزمرگی نباید دچار شود، اعتبارات خوبی به استان ابلاغ شده و ظرفیتی برای حوزه‌ راه‌های استان است.د

وی در این جلسه با بیان اینکه نیاز به مسکن بحث همه مردم است، اظهار داشت: متاسفانه در این شرایط اجاره بها و نداشتن مسکن بسیار مشکل آفرین است.

استاندار کرمان، با اشاره به اینکه از طرح‌ های اجرای مسکن در استان کرمان حمایت می‌ کنیم و در جلسات شورای مسکن استان نیز پیگیر هستیم، اظهار کرد: روزمرگی در ادارات قابل قبول نیست و باید از بروکراسی اداری در دستگاه‌ های اجرایی کاسته شود.

علی حاجی زاده مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در استان‌ ها ماموریت های متنوعی دارد، اظهار داشت: یکی از وظایف این وزارتخانه ساخت راه‌ های اصلی و فرعی است.

وی با اشاره به اینکه کرمان استانی پهناور است و به واسطه موقعیت جغرافیایی استان ضرورت احداث راه‌ها و توسعه آن بسیار اهمیت دارد، تاکید کرد: ۵۶۰ کیلومتر باقیمانده شبکه بزرگراهی در استان کرمان است، که به ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان کرمان با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان کرمان اعتبار خوبی برای احداث راه‌ های استان اختصاص داده شده، ادامه داد: این اعتبارات هنوز واریز نشده است.

حاجی زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۸ طرح راهسازی در استان کرمان در حال فعالیت است که فرآیندهای مختلفی را طی کردند، گفت: ۱۴۷ کیلومتر آن قرارداد شده و در سه سال گذشته ۱۳۰ کیلومتر آن احداث شده است.

وی با بیان اینکه طرح تفصیلی شهر سیرجان تصویب شده است، افزود: دو شهر جدید در استان کرمان در شهرستان‌ های سیرجان و بردسیر در حال احداث است و مطالعات ایجاد شهرک های جدید ذیل شهرهای کرمان و بم نیز در حال انجام است.

مدیر کل سابق اداره راه و شهرسازی استان کرمان، با اشاره به اینکه بالغ بر ۵۰ هزار هکتار از اراضی دولت در سه سال اخیر تثبیت مالکیت شده است که نتیجه تلاش همکارانم در یگان حفاظت است، بیان کرد: ۱۰۷ هکتار واگذاری اراضی را در سه سال گذشته داشتیم که به صورت اجاره به شرط تملیک انجام شده استب

حاجی زاده با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن در استان کرمان در حال اجرا است و این طرح نیازمند یاری تمام دستگاه‌ ها است، گفت: در شمال استان ۱۳۰ هزار واحد مسکن باید ساخته شود و تا امروز برای بالغ بر ۸۰ هزار واحد تامین زمین شده که در ۱۶۱ شهر حوزه شمال استان است.

وی با اشاره به اینکه در بعضی طرح ها به سقف هشتم رسیدیم که پیشرفت بسیار خوب است، ادامه داد: سیاست دولت است که در شهرهایی که زمین وجود دارد، این واحدها به صورت ویلایی و تک واحدی ساخته شود.

مدبر کل سابق راه و شهرسازی استان کرمان، با بیان اینکه در بافت تاریخی محدودیت ارتفاع داریم و سرمایه‌ گذاران تمایلی برای حضور در این منطقه از شهر ندارند، گفت: حدود ۵۰۰ هکتار از شهر کرمان، بافت تاریخی است که محدودیت ارتفاع دارد.

شایان ذکر است؛ پس از استعفای یک ماه پیش علی حاجی‌ زاده، مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان کرمان، رضا حافظی طی حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی به سمت سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان منصوب شد.

علی حاجی زاده از بهمن سال ۱۳۹۸ سکان اداره راه و شهرسازی استان را بر عهده داشت.

لازم به ذکر است، رضا حافظی تاکنون معاون معماری اداره کل راه و شهرسازی استان را بر عهده داشت. استان کرمان دارای ۲ اداره کل راه و شهرسازی در شمال و جنوب است.

شهرستان‌ های کرمان، بم، زرند، رفسنجان،‌ شهربابک، راور، سیرجان، بافت، رابر و ارزوئیه زیر مجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان (شمال) هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha