فرهنگ میراثی ماندگار برای نسل های بعد است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در دیدار با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: اگر به فرهنگ بصورت جدی توجه شود، میراثی ماندگار برای نسل‌ های بعدی می شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در دیدار با مهندس ضرغامی، گفت: استان کرمان در سه حوزه مربوط به میراث فرهنگی نیاز به کمک دارد؛ اول حفظ میراث که از گذشتگان ما است، دوم تنوع در گردشگری و سوم هنر و فرهنگ و تمدن مردم که باید کار کنید و این ها را ترویج کنید، چرا که مورد توجه قرار گرفتن این سه بخش باعث پیشرفت می‌ شود.

وی با اشاره به اینکه اگر به فرهنگ به طور جدی توجه شود، میراثی ماندگار برای نسل‌های بعدی خواهد شد، توجه به گردشگری، صنایع دستی و تا حدودی میراث فرهنگی موجب پیشرفت خواهد شد و اگر به فرهنگ اهمیت داده شود، نیازهای نسل جدید در همین حوزه تمدن و فرهنگ دیده و برطرف خواهد شد.

افزود:

نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه؛ احیای بافت تاریخی کرمان اول با محوریت مسجد جامع این شهر انجام شود و توجه ویژه به بافت تاریخی کرمان و بویژه مسجد امام خمینی(ره) لازم است، اظهار کرد: هر چند در این سال‌ ها با مدیریت آقای فعالی مدیر کل میراث فرهنگی کرمان، توجه زیادی به بافت تاریخی و این مسجد شده است، اما نیاز است که توجه بیشتری به این ابنیه تاریخی شود، زیرا این مسجد بیش از ۹۰۰ سال قدمت دارد.

علیدادی سلیمانی تاکید کرد: به مسجد امام و مسجد جامع نیز باید توجه زیادی شود؛ که امیداروم نگاه جدیدی به احیاء بافت تاریخی شود و امیداورام با نگاه دولت این قسمت از بخش‌ های خوب گردشگری شود.

وی همچنین بیان کرد: وزارتخانه میراث فرهنگی به مزار سردار حاج قاسم سلیمانی که مرکز مقاومت جهان اسلام محسوب می‌ شود، توجه خاصی در بحث مصوبات داشته باشد.

امام جمعه کرمان، ابراز داشت: استان کرمان در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیاز به توجه، کمک و حمایت بیشتری دارد و وظیفه امروز ما تبیین و ترویج فرهنگ به ویژه در حوزه گردشگری است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، اذعان داشت: وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری سه ماموریت حساس و تاریخی دارد، که نخستین ماموریت آن حفظ میراث و آثار گذشتگان است و محور دوم تبیین و ترویج این است که در حوزه گردشگری باید به بهترین وجه فرهنگ، هنر و سلیقه‌ ها ترویج و منتقل شود، محور سوم این ماموریت ها نیز صنایع دستی است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی این سه بخش مورد توجه قرار گیرند، می توانیم شاهد پیشرفت های خوبی در زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشیم.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha