بانوان در تمام مراحل سنی خود تحت مراقبت های بهداشتی رایگان قرار دارند

رئیس سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: بانوان در تمامی گروه های سنی، بخصوص در دوران بارداری و سالمندی نیاز به مراقبت های بهداشتی دارند از همین رو خدمات بهداشتی به صورت رایگان به این افراد ارایه می شود.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر محمد احمدیان، با اشاره به اینکه خدمات بهداشتی ویژه بانوان در مقاطع مختلف تحصیلی ارائه می شود تا ضمن کنترل فاکتورهای خطر، شناسایی و آغاز مراحل درمان نیز به موقع انجام شود، خاطر نشان کرد: در دوران بارداری، بانوان تحت آموزش های مختلف قرار می گیرند که از آن جمله می توان به علایم خطر بارداری، سوء مصرف مواد در بارداری، روش های غیر دارویی زایمان کم درد، دستور العمل اندازه گیری فشار خون و تاثیر ورزش بر سلامت مادران ، باروری سالم و سزارین اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه خدمات مراقبت بهداشتی برای بانوان تا 43 روز بعد از زایمان انجام می شود، گفت: مراقبت های بهداشتی حفظ سلامت مادران باردار از ابتدای بارداری تا پس از زایمان ادامه دارد.

دکتر احمدیان ادامه داد: علاوه بر این غربالگری مختلف مانند سرطان دهانه رحم، کولورکتال، پستان برای بانوان انجام می شود.

رئیس سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه حفظ سلامت استخوانی، سلامت روحی، ذهنی و خواب، اصول تغذیه سالم از جمله نکاتی است که در سالمندی مورد تاکید است و به بانوان آموزش داده می شود، تصریح کرد: بانوان در سنین سالمندی و به خصوص پس از یائسگی نیازمند مراقبت های بهداشتی بیشتری هستند زیرا زمینه برای ابتلا به بیماریهای زمینه ای و پوکی استخوان در این سنین نیز افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه در دوران پاندمی کرونا مراقبت های بهداشتی غیر ضروری به صورت تلفنی به جمعیت هدف ارایه می شد، گفت: اما در شرایط فعلی خدمات بهداشتی براساس نیاز مخاطب و با هماهنگی مراقبین بهداشتی به صورت حضوری انجام می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha