افتتاح طرح آبخیزداری سیلبند کهنوج

مدیر کل منابع طبیعی جنوب کرمان از افتتاح طرح آبخیزداری مربوط به سیلبند شهرستان کهنوج(سیل بند سنگی ملاتی M9) به مناسبت هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حمزه احمدی گفت: در سفر معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان به کهنوج، طرح آبخیزداری حوزه آبخیز سیلبند این شهرستان(سیل بند سنگی ملاتی M9) به ارتفاع ۶ متر، حجم عملیات ۲۰۰۰ مترمکعب و حجم مخزن ۳۷۰۳۵ متر مکعب با حضور فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسئولین محلی به بهره‌ برداری رسید.


وی افزود: این پروژه با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسیده و کنترل سیلاب، پیشگیری و کاهش اثرات خشکسالی، جلوگیری از اثرات تشدید شونده خاک و تعدیل آن و جلوگیری از انتقال رسوب به مناطق پایین دست از مهم‌ترین اهداف این طرح است.

در ادامه این مراسم، فرماندار کهنوج گفت: اجرای طرح‌ های آبخیزداری ضمن حفاظت از منابع آب و خاک نقش مهمی در اشتغال جوامع محلی دارد.

وحدت عیدی اضافه کرد: طرح‌ های آبخیزداری و آبخوانداری با تزریق منابع اعتباری از صندوق توسعه ملی می تواند شتاب بیشتری بگیرد و خطر بروز سیلاب‌ ها در منطقه را کاهش داده و مسیر کشاورزی پایدار را هموار کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهنوج نیز تصریح کرد: طرح سنگی‌ ملاتی حوزه آبخیز سیلبند کهنوج دارای حجم ۲۱۴۵ متر مکعب است که طی بارندگی های اخیر نیز آبگیری شده، به بهره برداری رسید.

مرتضی لورگی میزان اعتبار مصوب این طرح آبخیزداری را ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال ۱۳۹۹ اعلام کرد.

وی کاهش خطر بروز سیلاب ها، تغذیه سفره‌ های آب زیرزمینی و آبدهی قنوات و چشمه‌ ها، پیشگیری و کاهش اثرات خشکسالی و جلوگیری از فرسایش خاک را از اهداف اجرای این طرح دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha