دیدار وزیر علوم با خانواده شهید باهنر

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با خانواده شهید باهنر با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی برگرفته از خون شهدا است، تصریح کرد: خداوند کمک کند که در مسیر شهدا گام برداریم و هر کسی به مسئولیتی رسید و مسیرش بر خلاف اهداف شهدا بود؛ عاقبت به خیر نشد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر محمدلی زلفی گل عصر جمعه ۴ شهریور ماه ۱۴۰۱ در سومین روز از هفته دولت، در دیدار با خانواده شهید باهنر با حضور رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان، استاندار کرمان و جمعی از مسئولان دانشگاهی گفت: خانواده شهدا چشم و چراغ کشور ما هستند و خدا را شاکریم شهدا و خانواده شهدا سیاسی نشدند و متعلق به کل اقشار جامعه با هر سلیقه و فرهنگ هستند.

وی با ابلاغ سلام رئیس جمهوری به خانواده شهید باهنر افزود: باید قدردان شهدا باشیم که به خاطر امنیت کشور از جان خود گذشتند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی برگرفته از خون شهدا است تصریح کرد: خداوند کمک کند که در مسیر شهدا گام برداریم و هر کسی به مسئولیتی رسید و مسیرش بر خلاف اهداف شهدا بود؛ عاقبت به خیر نشد.
عباس پرداختی خواهرزاده شهید باهنر نیز در این دیدار با اشاره به اینکه شهید باهنر یک الگوی فرهنگی بود و به همین مناسبت سال ها در آموزش و پرورش مشغول به خدمت بود گفت: شهید باهنر به عنوان هدیه به خانواده‌ها براساس سن افراد کتاب هدیه می دادند.
وی با اشاره به اینکه چهره خندان شهید باهنر نشان از ایمان زیاد ایشان بود تصریح کرد: خستگی ناپذیری، متانت، مهربانی و ساده زیستی شهید باهنر از ویژگی بارز ایشان بود.
شایان ذکر است؛ شهید دکتر محمدجواد باهنر ۱۳ شهریور ماه سال ۱۳۱۲ در شهر کرمان دیده به جهان گشود. شهید باهنر نخست وزیر دولت شهید رجایی، که نمونه‌ ای از دولتمردان مردمی بود، در اثر انفجار دفتر نخست وزیری در ۸ شهریور ۱۳۶۰ به شهادت رسید و به جهت آشنایی مردم و بیان اهداف و برنامه‌های دولت وقت، هفته‌ای به نام هفته دولت نامگذاری شده است که از دوم تا هشتم شهریور است. به همین منظور دیداری با خانواده شهید باهنر صورت گرفت.
شهید محمد جواد باهنر دومین نخست وزیر ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود، او همچنین نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان قانون اساسی و نماینده شورای انقلاب اسلامی در وزارت آموزش و پرورش بود و در مجلس اول شورای اسلامی با ۶۴.۸۰ در صد آرا معادل دو میلیون و ۱۳۴ هزار و ۴۳۴ نفر نماینده مردم تهران شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha