لزوم توجه بیشتر به جاذبه های گردشگری استان کرمان/ افتتاح هتل تاریخی وکیل در هفته دولت

استاندار کرمان در حاشیه بازدید از بازار تاریخی کرمان، طرح گردشگری هتل وکیل و موزه سیم و زر گفت: مجموعه ها و جاذبه های گردشگری استان مغفول مانده اند و در زمینه معرفی آنها کوتاهی کرده ایم و به زودی شاهد افتتاح طرح هتل گردشگری وکیل در هفته دولت هستیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان، دکتر محمد مهدی فداکار که بمناسبت هفته دولت پس از نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان کرمان، از بازار تاریخی و موزه سیم و زر این شهر بازدید کرد، در حاشیه بازدید از طرح گردشگری هتل فرهنگسرای وکیل گفت: این هتل تاریخی در هفته گردشگری افتتاح خواهد شد و ظرفیت خوبی برای جذب گردشگران است.

وی اظهار کرد: این هتل که در هفته گردشگری افتتاح خواهد شد، ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر دارد و با ۱۷۵ اتاق و حدود ۳۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸ تسهیلات اخذ شده به بهره‌ برداری می‌ رسد.

استاندار کرمان در ادامه این بازدی به موزه «سیم و زر» که قبلا «حمام ابراهیم خان» بود رفت و بیان کرد: در زمینه احیای این حمان تاریخی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان زحمات خوبی کشیده است و اتفاقات مهمی در این حوزه افتاده است.

فداکار با اشاره به اینکه موزه سیم و زر که قبلا با مرمت و تغییر کاربری حمام ابراهیم‌ خان ایجاد شده است افزود: تلاش داریم زمینه همفکری با فعالان و پیشکسوتان حوزه میراث‌ فرهنگی را برای ادامه کار بهتر فراهم کنیم، زیرا معرفی و تبلیغات جاذبه‌ های مختلف گردشگری کرمان که از اولویت‌ های این حوزه است باید مورد بررسی قرار گرفته و به آن بیشتر بپردازیم.

 جاذبه های گردشگری استان کرمان، موضوعی که مغفول مانده است

وی تصریح کرد: امروز سعی بر این شد گوشه ای از این زحمات را ببینیم و با اداره میراث فرهنگی و مسئولین گردشگری جهت ادامه کار همفکری داشته باشیم، چرا که این مجموعه ها و جاذبه های گردشگری استان مغفول مانده اند و در زمینه معرفی آنها کوتاهی کرده ایم.


استاندار کرمان پس از بازدید از مجموعه تاریخی گردشگری باغ بیرم آباد که آخرین مقصد بازدید یک روزه استاندار بود، خاطر نشان کرد: این مجموعه مربوط به آستان قدس رضوی بوده و آستان قدس این مجموعه را بازسازی و نوسازی کرده است لذا آزاد بودن حضور عامه مردم در این جاذبه گردشگری شرط اصلی برای ارایه تسهیلات از سوی استانداری است.

فداکار با اشاره به این مجموعه تاریخی ابراز داشت: در حال حاضر این مجموعه بازسازی و نوسازی شده و تنها تجهیز آن باقی مانده است، که امیدواریم این مجموعه میزبان عامه مردم باشد زیرا در این صورت استانداری کرمان برای ادامه کار این مجموعه تسهیلاتی را در نظر خواهد گرفت.

 جاذبه های گردشگری استان کرمان، موضوعی که مغفول مانده است


وی افزایش جاذبه های گردشگری استان را مهم دانست و خاطر نشان کرد: ساختمان‌ های قدیمی و کاروانسراهایی که در خیابان شهدا در حال تخریب بوده و یا ازبین رفته بودند با کمک میراث فرهنگی و استانداری پیگیری شده و تسهیلات با نرخ پایین برای اجرای طرح ها در اختیار سرمایه گذاران این حوزه قرار داده شده و خواهد شد.

استاندار کرمان افزایش جاذبه‌ های جدید گردشگری استان را مهم برشمرد و بیان کرد: مرمت و بازسازی اماکن تاریخی و همچنین کاروانسراهایی که در سطح شهر کرمان وجود دارد را با همکاری میراث‌ فرهنگی و استانداری پیگیری خواهیم کرد و تسهیلات با نرخ پایین برای اجرای طرح ها در اختیار سرمایه‌ گذاران این حوزه قرار خواهد گرفت.

وی خطاب به خبرنگاران گفت: لذا رسانه ها کمک کنند تا این جاذبه های گردشگری هم در استان و هم در خارج از استان به خوبی معرفی و به اطلاع همشهریان برسد و در حفظ این آثار ماندگار و تاریخی بکوشیم.

شایان ذکر است؛ استاندار کرمان بمناسبت هفته دولت به همراه تعدادی از معاونان خود و مدیران اجرایی این استان به منظور بررسی مسایل و مشکلات طرح های میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهر کرمان از هتل کاروانسرای وکیل، کاروانسرای گنجعلیخان و بازارچه دایمی صنایع‌ دستی، موزه سیم و زر ابراهیم‌خان، بازار تاریخی، مجموعه پارک آبی ضیا به مساحت ۱۶ هزار متر مربع، مجتمع گردشگری شبدیز و مجموعه گردشگری هنرمند بازدید کرد و در آخر پس از دیدن قسمت‌ های مختلف باغ شاهزاده ماهان در نشستی خبری به سوالات خبرنگاران حوزه میراث‌ فرهنگی پاسخ داد.

 جاذبه های گردشگری استان کرمان، موضوعی که مغفول مانده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha