آزمایشگاه تعیین ماهیت استاندارد در مرزباشماق راه اندازی می شود

مدیر کل استاندارد کردستان از راه اندازی آزمایشگاه تعیین ماهیت اقلام صادراتی مرزباشماق مریوان در راستای ضرورت حضور استاندارد و پاسخگویی این سازمان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، ژیلا یزدانی در جمع خبرنگاران استان، ضمن تقدیراز تعامل مجموعه رسانه استان با اداره کل استاندارد کردستان گفت: استاندارد کردستان برنامه ریزی خود را مطابق با شعار سال " تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی" مدون کرده‌است.

یزدانی تسریع در پاسخگویی به مراجعین و بررسی و تعیین تکلیف استعلامات استاندارد را از اولویتهای اصلی این نهاد اعلام کرد و گفت: باتوجه به فعال بودن مقوله صادرات در مرز باشماق، بیش از پیش ضرورت حضور استاندارد در مرز و تسریع پروسه تعیین هویت اقلام صادراتی در این مجموعه احساس شد.

مدیر کل استاندارد کردستان اظهارداشت: در گذشته نمونه های مورد نظر برای استعلام از مریوان به سنندج منتقل می شد که این موضوع، پروسه تعیین ماهیت و انجام امور آزمایشگاهی را با کندی و صرف زمان زیاد روبرو می ساخت که خوشبختانه با پیگیریهای اداره استاندارد کردستان و با کمک بخش خصوصی آزمایشگاه تعیین ماهیت در مریوان راه اندازی شد.

یزدانی راه اندازی آزمایشگاه تعیین ماهیت مریوان را نقطه عطفی در ارتقا استاندارد استان عنوان کرد و گفت: با راه اندازی بستر آزمایشگاهی در مریوان، دیگر نیازی به ارسال نمونه ها از سنندج به مریوان و صرف انرژی و زمان نیست و تمام امورات در خود مریوان انجام می شود.

ژیلا یزدانی رتبه کشوری استان کردستان در زمینه کالاهای اظهار شده را هشتم عنوان کرد و گفت : در همین راستا و بمنظور ارتقا رتبه استان کردستان، خوشبختانه با کمک مدیران استان زمینی در محوطه باشماق کردستان به اداره استاندارد اختصاص یافته که اعتبار اولیه آن نیز تامین شده است.

وی افزود: با راه اندازی آزمایشگاه تعیین ماهیت در باشماق، کلیه تجهیزات موجود در آزمایشگاه مریوان به مکان جدید منتقل گردیده و در آینده نزدیک با راه اندازی این مرکز آزمایشگاهی، حتی امورات انتقال نمونه ها از مریوان به باشماق نیز حذف شده و تمامی امورات تعیین ماهیت اقلام صادراتی در خود مرز باشماق صورت می گیرد.

مدیرکل استاندارد کردستان به تعمیرات و بازسازی و تجهیز ساختمان استاندارد شهرستان بانه اشاره کرد و گفت : از بخش خصوصی می خواهیم که پیش قدم شده و در پروژه راه اندازی آزمایشگاه مخصوص لوازم خانگی دربانه با اداره کل استاندارد کردستان همکاری نماید.

یزدانی گفت : دراین زمینه سالهاست که نمونه های این شهرستان برای انجام امورات آزمایشگاهی به استانهای بوشهر و تهران ارسال می شوند که در صورت مساعدت و همکاری بخش خصوصی و راه اندازی آزمایشگاه اختصاصی در بانه، این موضوع نیز مرتفع شده و دیگر نیازی به ارسال نمونه به استانهای دیگر نیست.

مدیرکل استاندارد از برخورداری شهرستانهای سقز و مریوان از ساختمان اداری استاندارد خبر داد و گفت : اخیرا با مساعدت فرمانداری بانه، ساختمانی به استاندارد بانه اختصاص یافته که در حال تعمیر و بازسازی می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha